Klacht: Al een jaar niet bewust van ongevraagde sms-dienst a 50 euro per maand

Getverderrie op 09 juni 2014 over Funnio in de categorie SMS Diensten

Het abo van mijn zoon wordt sinds april 2013 belast voor een sms-dienst op nummer 9797 waar hij geen weet van heeft. Enigszins naïef heeft hij de 4 a 5 sms-en die hij per maand kreeg, genegeerd, Helaas wordt per sms wel een set van vier berekend en komt de rekening per zichtbare sms op 12 a 13 euro per stuk, dus minimaal rond de 50 euro per maand, 600 euro sinds start.
Niet handig van mij dat ik dat niet eerder heb gecontroleerd. Enigszins ingegeven door de belabberde service van Mijn KPN, waar het me niet eerder was gelukt het nummer in Mijn KPN zichtbaar te krijgen. De factuur krijg je alleen online te zien.

Hoe kan het zijn dat een bedrijf als deze mensen op deze manier geld afhandig kan maken? Ik heb natuurlijk wel via www.payinfo.nl de boel laten blokkeren en afgemeld voor nummer 9797. Maar ja, waar vind ik het bedrijf dat deze kosten heeft geïncasseerd, ik wil namelijk m’n geld terug ontvangen.

Als mij aangetoond wordt dat mijn zoon zich heeft aangemeld voor deze dienst en hoe hij geïnformeerd is over het contract dat hij als minderjarige is aangegaan. Ik betwijfel dat ze daartoe in staat zijn, dus wil ik m'n geld terug. Tevreden ben ik pas als betaalde sms-diensten verkeer gereguleerd wordt zodat de kans op misbruik verkleind wordt. Lijkt me niet heel ingewikkeld als een telecomprovider verantwoordelijk gehouden kan worden als levererancier van de sms-dienst, zoals ik een winkel, de winkelier verantwoordelijk is om in te staan voor de doorverkochte waren, zodat de koper niet 'van het kastje naar de muur' gestuurd kan worden als deze met een klacht komt bij de winkelier over de waren die deze heeft verkocht.

10 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Funnio

10 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Funnio nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door