Klacht: Fritzbox een ramp

op 01 november 2017 over Fiber Nederland in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij het begin van het contract een Fritzbox ontvangen, het Wi-Fi was zo traag dat ik in andere kamers nauwelijk tot geen aansluiting had. Een nieuwe box gehad waarvan het Wi-Fi iets beter was maar niet in alle kamers was een goede verbinding. Fiber gaf als raad dan moet u maar bekabeld internetten.
Toen maar een router aangeschaft en ik had daarmee een goede Wi-Fi verbinding.
Maar het modem had kuren en stopte er af en toe mee.
Voor de zoveelste keer gebeld en ik moest op 23-10 in de middag maar een gast-id op het modem maken dan kon Fiber wat meer opzoeken in het modem. Dat gedaan en gelijk weer gebeld om ze te vertellen dat het er opstond. Tegen de avond ontving ik een mailtje dat ik een gast -id moet maken op het modem waarop ik geantwoord heb dat staat er op en dat heb ik niet verwijderd .
Op 24-10 een mailtje gehad dat het doorgegeven was aan de storingsdienst en ik zou Z.S.M. een bericht krijgen.
30-10 een mailtje dat de storing op mijn verbinding verholpen was en als ik meer wilde weten moest ik maar bellen Natuurlijk gebeld maar een antwoord niet gehad.
Op 31-10 vroeg in de morgen een boze opmerking gemaakt via een ticket-mail en in de middag ontvang ik een e-mail dat er een nieuw modem gestuurd word.
Op 1-11 in de middag dat modem ontvangen de 3e al sinds januari 2017, het was een feest om het doosje te openen, wat zat er in …….. een Fritzbox met een niet passende netvoeding…….. wat een intelligente move.
Met de netvoeding van de steeds haperende fritzbox het “nieuwe” modem opgestart maar er gaan lampjes branden maar daar blijft het bij …… op de laptop is dan te lezen GEEN INTERNET.
Maar weer gebeld en ik moet maar een configurtie bestand doorvoeren.

Gewenste Oplossing:

Ik ben ze zo zat, ik ben al een vermogen kwijt aan telefoonkosten en een router.
Ik heb ze al een paar keer gezegd dat ik het zat ben en weg wil maar aar word niet op gereageerd
IK WIL DAAR WEG en raad iedereen aan geen Internet provider te nemen die de Fritzbox levert.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fiber Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fiber Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fiber Nederland in behandeling genomen

Bericht van Fiber Nederland

11 maanden geleden - Geachte heer Van der Mijl, Wij vinden het erg jammer dat u niet tevreden bent met de Fritz!Box. Wij hadden het probleem graag opgelost met het toegestuurde configuratiebestand. Helaas is het, ondanks telefonische assistentie, niet gelukt om dit bestand in te laden. Wij begrijpen dat u om die reden het besluit heeft genomen om het contract op te zeggen. Met vriendelijke groet, Fiber Nederland

Reactie van de melder van de klacht Johan van der Mijl

11 maanden geleden - Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. Ik merk dat de reactie nu van Fiber komt een 20 uur nadat ik het contract heb opgezegd. 2 maanden voor de afloop datum nu opgezegd en wat blijkt ze zijn zo klantvriendelijk want Fiber wil het pas per einde van de maand dus in mijn geval per 31 januari beeindigen. Het huidige contract is voor 1 jaar en word dan per maand verlengd en is dan per maand opzegbaar maar fiber houd er schijnbaar flexibele jaar contracten op na met andere woorden 1 jaar betekend voor Fiber "het kan tot 13 maanden lopen". Mijn juridisch adviseur zegt dan ook een jaar contract is 12 maanden en geen dag langer dus betaling is ook maar voor 12 maanden en geen cent meer. Ik heb onder tussen een andere internet aansluiting geregeld en volgens de laatste berichten ga ik op korte termijn over. Fiber weet dat ik op dat moment dat ik over ben de 2 modems in 1 verpakking terug stuur.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fiber Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fiber Nederland

Heeft op 30 november 2017 om 16:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Van der Mijl,

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw klacht doorgezonden naar onze afdeling abonnementen. Van die afdeling bent u vandaag per MyFiberbericht ingelicht over de einddatum van uw contract.
De track & tracecode hebben wij inmiddels van u ontvangen. zodra wij de hardware administratief hebben verwerkt wordt u daarover geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Fiber Nederland

Heeft op 20 december 2017 om 19:34 geantwoord

Op 25 november 2017 de 2 Fritzboxen, 1 werkend als een knipperlicht en de ander werkte helemaal niet en was mij toegestuurd met een niet passende netvoeding, per post verstuurd. Op 26 november Fiber de T&T code gestuurd te samen met het betaal bewijs.
Vanaf 25 november 2017 was ik ook niet meer aangesloten op het internet van Fiber.
Vanmorgen 20 december 2017 heb ik een nota ontvangen voor het lopende abonnement en dat klopt, netjes tot het einde van het contract 8 januari 2018.
Maar wat schets mijn verbazing ik zie geen creditnota voor de borg en de retour zending.
Ik Fiber gebeld en om uitleg gevraagd: De retourzending wordt pas in werking gesteld als de laatste termijn betaling is voldaan. Dan schijnt het nog 56 dagen te moeten duren voor ik de borg terug krijg.
Fiber weet dat ik niet meer aangesloten ben hebben de modems al bijna een maand retour.
In mijn omgeving heb ik al rond getoeterd hoe Fiber werkt, hoe \"goed\" de Fritzbox is.
En over het hele jaar gezien ben ik wel meer vreemde boekhoudkundige rariteiten gezien.

De oplossing blijft dat ik mijn borg en verzendkosten zo snel mogelijk terug krijg.

Met vriendelijke groet

Alle klachten die gemeld zijn door Johan van der Mijl