Klacht: fraude met creditcard

op 11 juni 2016 over ING in de categorie Banken

Op 16 mei is er 250 (1 keer 200 en 1 keer 50 euro) gepind met mijn creditcard. Ik heb dit geld niet opgenomen. De ING geeft meteen tijdens een telefoongesprek aan dat het iemand in mijn omgeving is geweest wat niet het geval is. Er kon namelijk volgens de ING geen sprake zijn van fraude. Want zo zeggen zij ‘de geldautomaten zijn dusdanig beveiligd dat er binnen Europa niet meer geskimd kan worden.
Verder wilde de ING mij geen gegevens verstrekken als de tijd van opname wat te belachelijk voor woorden is aangezien het mijn eigen gegevens zijn. Wel konden ze vertellen dat er twee keer een pincode in ingevoerd.
Ik heb aangifte gedaan bij de politie.
Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen door de ING want er is algemeen bekend dat er nog steeds in Nederland pasjes kunnen worden geskimd wat zeer waarschijnlijk het geval is geweest (bij een eerdere geldopname).
Want twee maanden eerder gaf een automaat aan dat er geen voldoende limiet was, terwijl het volledige geld nog op de creditcard stond. Dit is een van de kenmerken van een geldautomaat die mogelijk te maken heeft met een skim actie.

Ik ben tevreden als de ING kan bewijzen dat iemand het in mijn omgeving is geweest. Nu is er geen bewijs en ben ik 250 euro armer.
De ING kan uitzoeken of er meer mensen zijn geskimd tijdens die tijd en/of wat een mogelijke andere reden is geweest dat dit is gebeurd.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

ING

Heeft op 12 juni 2016 om 10:03 geantwoord

Beste Mattanja,

Erg vervelend om te horen over de situatie. Jammer dat je de dienstverlening zo hebt ervaren. Het is natuurlijk niet onze bedoeling om je dat gevoel te geven.

Ik hoop ook dat we je als nog kunnen helpen of in ieder geval voor zover wij kunnen. Als iemand geld opneemt met je Betaalpas, moet die persoon ook echt je Betaalpas in bezit hebben of hebben gehad. Zonder Betaalpas kan namelijk geen geld opgenomen zijn. De datum en tijd van opname kun je in Mijn ING zien bij de Transactie.

Als je de Betaalpas kwijt bent of gestolen is kun je het beste contact opnemen met de Alarmlijn op telefoonnummer 020 22 888 00. Mocht dat niet het geval zijn wil je dan bovenstaande checken? Als je er dan nog niet uitkomt, zijn we vandaag via Social Media te bereiken. Je mag ons dan een Berichtje sturen via Twitter of Facebook, vanwaar we je verder te woord kunnen staan.

Morgen zijn we uiteraard weer telefonisch te bereiken. Ik hoop je hiermee eerst voldoende te hebben geïnformeerd en anders zie ik je reactie graag tegemoet.

Vriendelijke groet,

Tjitske
ING Webcare

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door mattanja87