Klacht: Slecht bereikbaar, veel storing en onduidelijke tarieven

SLF op 27 november 2021 over Frank Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na klant geworden te zijn bij FrankEnergie.nl op hun aanraden de app geinstalleerd. Na veel proberen en problemen via chat contact gezocht. Er bleek dat er een storing was en ik werd doorgezet naar de techneuten. Reactie via chat duurt echt heel lang en meer de de helft van de tijd is er geen reactie. Dan maar contact via de app, maar daar wordt enkel met een kort (wel vriendelijk) en niets helpende reactie gereageerd. Ja probeer het morgen nog eens. Na meerdere keren via chat en mail mijn probleem aagegeven te hebben: Ik heb geen inzicht in mijn verbruik na weken, moet ik zélf contact opnemen met de netbeheerder. Zo gezegd zo gedaan. Stedin account, weer 2 dagen verder en vervolgens blijkt de slimme meter niet te rapporteren, dus dit aan gezet. Daarna, 3 dagen verder, nog steeds geen verbruiksgegevens in de app. Inmiddels 3 weken verder en nu blijkt dat ik op modelcontract prijzen zit.

Frankenergie.nl, bij aanname van mij als klant is er met geen woord gerept over mogelijk niet doorkomen van slimme meter gegevens. Na vele (echt vele) malen contact te zoeken krijg ik door dat ik dat zelf moet doen (? Waarom hoor ik dat niet bij aanmelden) en na doorgeven aan Stedin werkt het na 3 dagen nog steeds niet.

Frankenergie.nl, jullie zijn zo slecht bereikbaar, jullie reageren zo sloom in de chat en mail is zo nietszeggend, hoe kan ik op een normale manier in contact komen?

Frankenergie.nl, in jullie voorwaarden staat: 18.1 Heeft u een klacht over ons? … In onze kwaliteitscriteria staat hoe u dat moet doen en hoe snel we uw klacht behandelen. Maar die kwaliteitscriteria zij niet te vinden.

Hoe kan ik in contact komen? Hoe kan ik mijn probleem oplossen?

Want u begrijpt dat als ú niet reageert, dat dat mij geld kost! – Maar wellicht is dat uw doel???

Gewenste Oplossing:

Als ik op een normale manier in contact kan komen;
Als ik een echt antwoord/oplossing voor mijn probleem krijg;
Als ik geen extra kosten door het uitblijven van reactie van Frankenergie krijg;
Als de verbruiksgegevens inzichtelijk worden;

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Frank Energie nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Frank Energie

1 jaar geleden - Beste Sander. We weten dat je inmiddels uitgeswitched bent. Helaas kunnen we alleen op dynamische tarieven afrekenen bij mensen die een werkende slimme meter hebt. Alleen je netbeheerder kan je daarbij helpen. We hopen dat je een leverancier hebt gevonden die bij je past.

Alle klachten die gemeld zijn door SLF