Klacht: Foutieve meterstand nog steeds niet gecorrigeerd na 4 maanden

op 27 januari 2014 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

In september 2013 kwam ik erachter dat energie direct 3 jaar lang mijn stroomverbruik geschat heeft. Wij hebben nooit verzoek gekregen om de meterstand door te geven en toen we dat verzoek wel kregen klopte het natuurlijk van geen kant.
Hierover meerdere malen gebeld en steeds opnieuw de situatie moeten uitleggen.
Uiteindelijk toch na 8 weken geholpen en na 10 weken werd het verrekend.
Inmiddels was ik het zo zat met energiedirect dat ik ben overgestapt naar oxxio.
Daar keurig de juiste meterstanden doorgegeven. Ik dacht dat energiedirect. Ook om de eindstanden zou vragen, dus ik wachtte rustig bericht af.
I.p.v. een verzoek om de meterstanden kreeg ik een rekening van 2400 euro!!!!!! Of ik dat even wil betalen. Volgens energiedirect heb ik in 3 maanden 8000 kWh verbruikt!!! Dat gebruikt een gemiddeld gezin per jaar nog niet eens. Dus maar weer aan de telefoon gehangen na een heeeel boze email te hebben gestuurd.
Nou sorry het was hun fout en of ik dan de juiste meterstanden nog een keer door wilde geven. Prima, dat gedaan afgelopen vrijdag.
Tot mijn grote schrik zie ik vanavond op mijn bankafschrift dat we vreselijk rood staan. Energiedirect heeft het dus geflikt om wel het bedrag van bijna 2400 euro van de rekening af te schrijven.
Ik heb meteen via internetbankieren de incasso terug geboekt!
Morgen hang ik dus weeeeeeeer aan de telefoon.
Ik ben inmiddels wel heel erg zat van dit gedoe.

Ik wil mijn geld terug, een correcte eindafrekening, een vergoeding van de telefoonkosten en excuses!!!!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van EnergieDirect

3 jaren geleden - Beste klant, Ik heb je geprobeerd te bellen op het bij ons bekende telefoonnummer. Helaas zonder succes. Er is meerdere malen verzocht om de meterstanden door te geven. Het e-mailadres dat bekend was bij energiedirect.nl bleek niet correct te zijn. Het is een verantwoordelijkheid van een klant om de juiste contactgegevens aan te leveren. Omdat we geen meterstanden hebben ontvangen in het verleden zijn alle meterstanden berekend. Je hebt een overstap gemaakt naar Oxxio daarbij zijn er ook geen meterstanden doorgegeven. De meterstanden zijn toen opnieuw berekend. Natuurlijk is er een mogelijkheid om een correctie te maken op de eindnota. Graag ontvangen we daarvoor alle meterstanden. Je hebt 2 telwerken voor stroom en 1 telwerk voor gas. Zodra energiedirect.nl deze meterstanden heeft ontvangen kunnen wij een verzoek bij Oxxio indienen tot correctie van de meterstanden. Je kan de meterstanden sturen naar: onlineservice@energiedirect.nl of in een reactie op de e-mail die ik je heb verstuurd. Alvast bedankt voor je medewerking. Groetjes Shifayz

Bericht van EnergieDirect

3 jaren geleden - Beste klant, Uit je bericht maak ik op dat je erg ontevreden bent over energiedirect.nl. Dit vind ik vervelend om te horen. Energiedirect.nl heeft eerder geen meterstanden ontvangen, waardoor de meterstanden berekend zijn. Inmiddels is hiervoor inderdaad een correctie uitgevoerd en is alsnog het juiste verbruik afgerekend. Energiedirect.nl heeft je in de periode waarin je geen meterstanden hebt doorgegeven, hier wel meerdere malen per e-mail om gevraagd. Ik zie dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met mijn collega. Bij een overstap geef je aan de nieuwe leverancier beginmeterstanden. Deze beginmeterstanden worden dan naar ons gecommuniceerd en energiedirect.nl gaat deze meterstanden dan als eindmeterstanden gebruiken, zodat het verbruik exact op elkaar aansluit. Helaas hebben we geen meterstanden van je nieuwe leverancier ontvangen, waardoor de eindmeterstanden berekend zijn. Er vindt daarom op de eindota een hoge bijbetaling plaats. Telefonisch heb je de juiste meterstanden aan mijn collega doorgegeven en mijn collega heeft hierop een correctieverzoek ingediend. Dit correctieverzoek ligt nu bij de desbetreffende afdeling en zij maken op dit moment een correcte eindnota voor je op. Zodra deze klaar is, ontvang hierover een bericht per e-mail. Het bedrag van huidige eindnota is bevroren. Ik wil je graag een coulance van €10,- aanbieden voor de gemaakte telefoonkosten. Dit bedrag wordt zo spoedig mogelijk aan je uitbetaald. Groetjes Elvera

Reactie van de melder van de klacht AngieMaas

3 jaren geleden - Beste energie direct, Ik heb indd weer contact gehad en de correcte meterstanden doorgegeven. Nu wacht ik af en hoop dat alles nu goed gaat. Met de 10 euro vergoeding ben ik erg blij! Dank voor de reactie!

Alle klachten die gemeld zijn door AngieMaas