Klacht: foute informatie

op 08 juli 2016 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

Door een sms gestuurd door Vueling dat vlucht vertraging had tot 11 uur. Normale vertrektijd was 8.40 uur. Om 9.15 uur aangekomen op het vliegveld in Barcelona werd ons medegedeeld dat de bagage niet meer kon worden ingecheckt en we door de handbagage controle met alles moesten gaan en dan maar hopen het vliegtuig te halen. Bij deze controle werd alles binnenste buiten gehaald en alles wat niet in de handbagage mocht verwijdert en weg gegooid. Veel geld heeft dit gekost. Verder werd toen medegedeeld dat we aan de andere kant van vliegveld de terminal van vertrek hadden. Daar aangekomen was iedereen weg en alles leeg. Bij de informatie een stuk verderop navraag gedaan naar de vlucht, maar deze mevrouw sprak alleen maar Spaans zoals iedereen hier op de luchthaven en van personeel Vueling. Zij kon wel mededelen dat het vliegtuig al vertrokken was om 9.20 uur. Nu moesten we maar naar informatiebalie van Vueling gaan voor verdere informatie. Na bijna twee uur in de rij gestaan te hebben werd ons medegedeeld dat het onze eigen schuld was en dat we op tijd op het vliegveld hadden moeten zijn. De sms was een richttijd en geen vertrektijd en ze kon verder niets voor ons doen. Alleen een nieuw ticket voor een dag later was mogelijk, alleen moesten we hiervoor drie keer terug in de rij omdat de tickets steeds niet klopte met hetgeen we geboekt hadden. Nu maar een dag en een nacht op het vliegveld verblijven en maar hopen morgen mee te kunnen, wat overigens met wat gedoe gelukt is omdat hier enkele mensen bij het inchecken klaagde over dat we een dag te laat waren en zo eigenlijk niet mee konden. Uiteindelijk waren we blij dat we in konden stappen en dat het ding vertrok naar Eindhoven en daar veilig lande. We zullen nooit meer met deze maatschappij vliegen.

Tevreden zouden we zijn met ik weet het niet. Dit had zo'n enorme impact en angst om gewoon niet te kunnen communiceren met mensen en niet de weg weten daar. Geen mens die je hielp of informatie kon bieden. En steeds uren in de rij staan als je een vraag had. Gewoon ongelooflijk. Dus tevreden ????? Een schadevergoeding zou wel op zijn plaats zijn voor de extra onnodige kosten daar op dat vliegveld om te kunnen eten en drinken, zonder te praten over hoe je moest zitten (hangen) om te kunnen slapen. Ik heb twee soorten reuma dus geweldig was dat niet op die stoelen daar. Maar ja we zijn weer thuis

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vueling

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vueling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ummelsmm