Klacht: Foute facturen youfone

op 17 januari 2014 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag heb ik van youfone mijn tweede factuur mogen ontvangen. Factuur nr één klopte al van geen kant maar nu maakt youfone het zelfs nog bonter!
Op mijn eerste factuur werd alle dataverbruik gerekend terwijl ik daar een bundel voor heb afgesloten (1000MB + 250 min/sms) Deze bundel stond dus niet op de factuur vermeld waardoor alle verbruikte data gerekend werd. Hierop heb ik contact gezocht met youfone en de fout werd ook meteen erkend. Er werd mij toegezegd dat het door mij teveel betaalde bedrag in Februari verrekend zal worden en ook de correspondentie die hierover gevoerd is is daar volkomen duidelijk in. Ook wordt er nogmaals bevestigd dat ik vanaf dag één idd een internetbundel heb afgesloten.
Eind goed al goed zul je denken…..Nee dus!!
Tot de dag van de nieuwe factuur stonden mijn verbruiks tellertjes (op mijn youfone verbruik monitor) netjes op nul, op mijn youfone pagina staat namelijk wel gewoon dat ik een internetbundel heb en al mijn verbruikte data past daar dan ook makkelijk in. En toen kwam daar ineens mijn factuur…….BAM!!!
Volgens youfone heb ik deze keer maar liefst €181,20 (!) aan data verbruikt!!! HUUUH!?? mijn tellertjes stonden gister nog op nul maar hier liepen ze blijkbaar al op 30 Dec(?) Ik blijk zo’n 125 MB aan data verbruik te hebben (kleine verbruiker dus en ruim binnen mijn bundel) Maar die bundel heb ik volgens mijn factuur uiteraard weer niet!!
Wel staat mijn abonnement van 250 belminuten/sms voor maar liefst €5 pm er netjes op, en dan is het natuurlijk ook heel logisch dat ik voor mijn internet liever €180,- bijbetaal dan dat ik voor een paar euro een bundel afsluit duuuuh!!
Maar goed, die bundel heb ik, dat kan ik bewijzen, ik heb ze erop gewezen, ze hebben het gezien en beaamd, dat kan ik ook weer bewijzen en toch gaat het fout!
Wie maakt dat de factuur op vraag ik mezelf af? En naar welke tellertjes kijken zij dan want bij mij staan ze op nul!
Als klant mag ik er toch op zijn minst vanuit gaan dat de afdeling factuering de juiste gegevens voor zich heeft, en al helemaal na een eerder gemaakte en naar eigen zeggen inmiddels gecorrigeerde fout van hun kant!
Je begrijpt dat ik nu ‘na slechts 1,5 maand ‘ al behoorlijk veel spijt heb van mijn overstap naar youfone! Was het dus toch te mooi om waar te zijn?
Omdat youfone wederom onterecht een (aanzienlijk) bedrag van mijn rekening heeft gehaald heb ik dit bedrag gestorneerd. Vinden ze vast niet leuk maar het is MIJN GELD! Ik heb inmiddels al een bedrag van youfone tegoed van mijn vorige (1e)factuur en ik voel er niets voor om dat bedrag nog verder op te laten lopen. Ik krijg op dit moment gewoon nog geld van youfone en niet andersom! Ik heb ze ook met klem gevraagd om geen bedragen meer af te schrijven die ik ze niet verschuldigd ben maar ik vraag me af of ze daar een boodschap aan hebben…. Tevens aan ze gevraagd om mij een “correcte” nota te sturen die ik dan netjes aan ze zal voldoen, maar zoals het youfone betaamd zal ik daar op zijn vroegst over 5 dagen pas een antwoord op krijgen hetgeen nog altijd beter voor je hart en bloeddruk is dan een dik half uur in de wacht gezet te worden bij de klantenservice waarna ze de verbinding alsnog verbreken aaargh!!! En als je dan uiteindelijk iemand aan de lijn krijgt beloven ze je van alles en op verzoek bevestigen ze dit ook nog netjes voor je per mail (ja echt waar) maar doen vervolgens toch weer iets totaal anders!!!!!
En tja….. wat moet je dan nog doen??
Maar goed, mocht mijn volgende factuur onverhoopt toch weer niet kloppen waardoor ze mij voor de derde X te veel berekenen en nogmaals onterecht een te hoog bedrag van mijn bankrekening halen dan ben ik er echt klaar mee!!
Ik zal alle onterechte bedragen blijven storneren tot ik een ons weeg en anders klagen ze me maar aan! Ik acht het dan wel genoeg bewezen dat youfone niet van plan is zich aan de gesloten overeenkomst te houden en niet nakomt wat afgesproken is! (zie afgesloten abonnement!).
Nogmaals van mijn kant het dringende verzoek aan youfone dit recht te zetten (en te houden) zodat ik op een normale manier van mijn abonnement gebruik kan maken zoals het hoort! En niet als een havik elke dag op mijn youfone mijn verbruiks kosten hoef te checken op eigenaardigheden. En voor alle youfone eilandjes die blijkbaar los van elkaar functioneren is het wellicht een goed idee om eens op één lijn te gaan zitten zodat niet het één wordt beloofd en het ander wordt uitgevoerd want dat is namelijk niet erg klantvriendelijk!
Voor iedereen die een youfone abonnement overweegt…..als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het vaak ook niet waar en zeker niet waard!!!
M.v.g.
Mariska de Rooij

Ik wil allereerst mijn te veel betaalde geld terug!
Verder wil ik de garantie dat vanaf nu al mijn facturen correct zijn en overeenkomen met de door mij afgesloten abonnementen en bundels zoals deze ook vermeld staan op mijn youfone pagina en in de bevestigingsmail van youfone op het moment van ingang contract.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 20 januari 2014 om 12:50 geantwoord

Klant mag de factuur storneren zodat wij het openstaande bedrag kunnen aanpassen en klant het juiste factuurbedrag kan overmaken. Excuses aangeboden. Wij gaan er vanuit dat op de volgende factuur de databundel goed wordt meegenomen.

Heeft op 24 januari 2014 om 02:37 geantwoord

Op 20-01 heb ik idd een email van youfone ontvangen met excuses en de belofte om binnen 2 dagen het bedrag van mijn openstaande kosten op mijn youfone pagina aan te passen / te corrigeren zodat ik deze alsnog aan hen kan voldoen. Vandaag nog maar eens gekeken maar er is tot op heden helemaal niets aangepast en als klap op de vuurpijl kreeg ik vandaag een email waarin ik gesommeerd wordt onmiddelijk te betalen plus de inmiddels 26ct rente! Huh rente? .....ideetje, Kunnen wij als klant dan niet ook lekker rente gaan rekenen over het eerder al te veel betaalde aan youfone wat zij nog met ons beloven te verrekenen?
Ook lees ik in deze mail dat ik inmiddels afgesloten ben oh? mijn telefoon lijkt hier alleen nog niet veel van te merken maar misschien hebben de slimmerikken wel per ongeluk een ander z'n stekker eruit getrokken... zou mij niets verbazen.
Maar goed, youfone is dus weer zijn beloften niet nagekomen en dus NEE de klacht is niet opgelost.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Youfone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Riska187