Klacht: Foute beoordeling resultaat na melding klacht

op 23 juni 2016 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Nadat ik omtrent verzekeraar Actua de onderstaande klacht beschreef kreeg ik van klacht.nl het volgende te horen.

“Beste JanVerniers,

Je hebt onlangs een klacht gemeld over Actua Verzekeringen. Helaas neemt Actua Verzekeringen jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl. Laat Actua Verzekeringen weten wat je hiervan vindt en geef een cijfer voor de wijze waarop Actua Verzekeringen met jouw klacht omgaat!”

Daarna zag ik dat klacht.nl de kwestie op haar site als ‘opgelost’ vermeldt. Blijkbaar om te laten voorkomen dat klacht.nl weer een succesvolle bemiddeling heft gedaan. tNiets is dus echter minder waar!

Na aankoop van een Tamron lens die ik semi professioneel nodig heb sloot ik bij Kamera Express bewust een verzekering af voor bijvoorbeeld diefstal of schade. In November 2015 viel de lens bij fotografie van een band in Italië. Ik bracht de lens naar Kamera Express die alles noteerde. Van Kamera Express begreep ik eerst dat alles intern zou worden geregeld middels hun en Actua. Na een paar maanden ging ik informeren: ik moest eerst opnieuw zelf alles uiteenzetten bij de verzekeraar. Daarna zou wederom alles vanzelf lopen, werd me letterlijk gezegd. Vervolgens kreeg ik na alles te hebben omschreven van Actua het verzoek eerst de schade met de officiële beraming van de kosten te overhandigen: die had ik via Kamera Express allang gehad van de betreffende reparateur aan wie Kamera Express de lens had verstuurd. Na het doormailen met het verzoek eindelijk haast te maken,omdat ik al maanden zonder lens zat, kreeg ik te verstaan dat ik het bedrag eerst diende voor te schieten aan betreffende reparateur…..
Inmiddels heb ik diverse keren aangegeven dat dit complete onzinnig is. Niet alleen omdat een verzekeraar aangetoonde schade meestal vooruit betaald, maar juist omdat ook aangetoond is dat het apparaat ook daadwerkelijk ter reparatie is aangeboden: ofwel ik kan er niet mee sjoemelen door het geld in eigen zak te steken zonder reparatie. Ik gaf ook aan dat Kamera Express me zei dat dit niet hoefde en de opstelling van Actua vreemd vond. Desalniettemin blijft Actua heel ‘klantvriendelijk’ bij haar vreemde standpunt en vindt het op haar beurt vreemd dat Kamera Express blijkbaar niet weet hoe een en ander via Actua verloopt. Terwijl Actua zonder probleem het geld kan overmaken aan de reparateur van wie ze immers van mij de beraming kreeg.
Ondertussen wordt mijn dure lens al maanden gegijzeld…
Als ik zonder meer even honderden Euro’s kon voorschieten dan was de verzekering ook overbodig!

Dat een klacht niet onterecht als opgelost wordt weergegeven

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 24 juni 2016 om 11:23 geantwoord

Beste Jan,

Ik zie dat u inderdaad een klacht over Actua hebt gemeld. Deze is 17 juni met de volgende toelichting opgelost \\\\\\\"Actua blijft bij haar standpunt dat er onvoldoende voorzichtigheid is betracht. Het spijt ons de klant niet beter te kunnen berichten.\\\\\\\" Wij bemoeien ons als Klacht.nl inhoudelijk niet met de klachten danwel oplossingen.

Actua geeft aan dat zij bij hun standpunt blijven. Ik begrijp dat u hier uiteraard niet tevreden mee bent. U kunt dit kenbaar maken door de oplossing te beoordelen met een slecht cijfer.

Hierdoor ontstaat een nog overzicht van bedrijven die klantvriendelijk oplossen. Zoals u kunt zien , https://www.klacht.nl/actua-verzekeringen/, geven Actua klanten gemiddeld het cijfer 2.7.

Helaas kan ik u met uw klacht niet verder helpen.

Tom
tom@klacht.nl

Heeft op 24 juni 2016 om 13:15 geantwoord

Zwak. Vooral omdat Actua nu ineens een ander argument gebruikt. Het ging om het voorschieten door mij, nu gaat het ineens over de veronderstelling dat ik niet voorzichtig met het product ben omgesprongen en wil ze blijkbaar helemaal niet vergoeden: de aap komgt uit de mouw. Imers als ik het voorschiet betaalt ze blijkbaar niets terug......

Alle klachten die gemeld zijn door JanVerniers