Klacht: Zeer onprofessioneel, klantonvriendelijk, brutaal en bot!

sandroes op 04 november 2021 over Foot Locker in de categorie Schoenenwinkels

Heb een klacht ingestuurd over de ontvangen Nike’s (kreeg elke keer blaren bij het lopen), moest foto’s sturen ter beoordeling en ontving kort daarna het verzoek ze terug te sturen ter eindbeoordeling.
Ik moest wel even hun PDF retourlabel zelf uitprinten!

Gezien dit een klachtretour betreft dient het bedrijf ervoor te zorgen dat ik het artikel retour kan sturen middels een gratis antwoordnr of toegestuurde retourlabel per post. Ook heb ik duidelijk aangegeven géén printer te hebben en niet gecharmeerd te zijn van hun ongepaste verzoek.

Footlocker gaf aan dat ze mij geen label kunnen toesturen per post, bijzonder gezien ze wél o.a. sneakers kunnen sturen! (duidelijk een kwestie van onwil)
Ik moest zelf maar een oplossing vinden en anders kreeg ik het advies naar een van hun vestigingen te gaan om daar te vragen of ze de label voor mij uit kunnen printen.

Daar vraag je nogal wat van je klant naar mijn mening, het is al erg genoeg dat ik een klacht moet melden en dan wordt er ook nog eens van mij verwacht dat ik zelf voor een retourlabel zorg? Omgekeerde wereld!
Heb ze duidelijk aangegeven dat ik absoluut niet gecharmeerd ben van hun onprofessionele gedrag en ‘werkwijze’ en dat dat absoluut niet hoort! Regel dan iets digitaal scanbaar op je telefoon (net als bol.com), maar kom met iets als oplossing!

Vervolgens heb ik de dichtstbijzijnde Footlocker in Hoofddorp gebeld, de situatie voorgelegd en er is mij met duidelijk tegenzin toegezegd dat ik langs kon komen met de retourlabel op een USB stick!
Ik vroeg of ik niet even makkelijk de PDF kan doorsturen naar ze per mail, zodat ik alleen maar hoef langs te komen (wat tijd en geld kost!) en zonder problemen de label kan meenemen.
Nee, dat was helaas niet mogelijk want ze kunnen allemaal zogenaamd niet bij hun e-mail kreeg ik te horen. Anno 2022 is dit zeer ongeloofwaardig en ik voel mij behoorlijk niet serieus genomen.

Maar goed, zo gezegd zo gedaan. Had ik eindelijk de tijd en moeite genomen om helemaal naar Hoofddorp te rijden en te parkeren (wat kosten met zich meebrengt), kom ik in de winkel en bij voorbaat voelde ik een zeer negatieve vibe tegen mij van de betreffende medewerker.
Hij stopte de USB stick in hun printer en gaf al binnen 5sec aan dat er een foutmelding was en dat ze het bestand niet kunnen printen! Ik gaf aan dat ik het thuis meerdere keren heb gecontroleerd en dat het pdf bestand prima in orde is, heb hem gevraagd nogmaals te proberen.
Met een zeer onbeschofte attitude zei hij “dat gaan we niet doen, we zijn klaar!”.

Pardon?!
Ik heb zojuist speciaal (op mijn vrije zondag!) gereden van Haarlem naar Hoofddorp en heb moeten parkeren voor deze nonsens en er wordt niet eens (minimale!) moeite gedaan om nog eens te proberen?!

“We gaan helemaal niks meer voor je doen” zei hij onbeschoft, waarop ik reageerde dat ik zijn manager graag wil spreken gezien zijn attitude en onbeschofte communicatie!
Er was geen manager aanwezig, ik vroeg zijn naam en die van zijn manager “die krijg je niet, nu mijn winkel uit!.

Wat is hier in godsnaam aan de hand?! Heb hem gezegd normaal te doen en mij op een normale manier aan te spreken als klant! Nog nooit ben ik op deze zeer onbeschofte manier behandeld, heb zelf in een winkel gewerkt en zou op staande voet ontslagen worden als ik zo tegen een klant durfde te praten!

Zijn toon werd steeds groffer en onbeschofter, ik ben nog steeds klant en wens met respect behandeld te worden, ik ben ‘mevrouw’ voor jou zei ik.
Hij maakte vervolgens nog meer ongelofelijk onbeschofte opmerkingen! (hij ging maar door)
Ik laat niemand mij op deze manier behandelen!

Niet alleen had ik nog steeds geen retourlabel, maar was nu ook nog eens zeer onbeschoft behandeld, heb voor niks gereden en mijn kostbare tijd verloren én mijn goede zondag humeur was volledig omgeslagen in frustratie en boosheid!

Eenmaal thuis heb ik het bestand nogmaals gecontroleerd en deze was helemaal prima! Meneer had duidelijk geen zin om mijn bestand te printen (of was incapabel), wat de reden ook is, het interesseer mij niet.

Ik ben helemaal klaar met Footlocker en heb geëist dat ze dit met spoed als klacht behandelen en mij per direct de retourlabel versturen, gezien dit een klachtretour betreft, wat Footlocker opzettelijk onmogelijk maakt om te retouren op deze manier.

Heb ook de genoodzaakt gemaakte (reis en parkeer) kosten teruggeëist, maar heb deze tot de dag van vandaag NIET ontvangen! Zeer onbehoorlijk!

Hoe durft Footlocker hun (gedupeerde) klant zo onbeschoft te behandelen?!

Ik heb geen excuses gehad, wordt niet serieus genomen en er is duidelijk niets met mijn klacht gedaan. Ik heb specifiek gevraagd de klacht als officiële klacht te behandelen maar kreeg al de volgende dag een korte reactie dat ze niks gaan doen!

ZEER SCHRIJNEND, SCHANDALIG, ONBEHOORLIJK EN ONACCEPTABEL!

ik eis alsnog mijn genoodzaakt gemaakte reis en parkeerkosten terug!

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Foot Locker

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Foot Locker nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sandroes