Klacht: Charging extra money without telling me upfront

SuzanneO op 21 mei 2024 over Firefly autoverhuur in de categorie Verhuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In november 2023 I rented a car at Firefly Alicante through Rentalcars.com. I also bought a full protection insurance at Rentalcars.com for that rental period.
After the rental period I returned the car in Alicante, but no one was in the rental office to accept the car.

After a couple of weekt I received the bill from Firefly: they had added 270 euros for a full protection insurance!!!

looking atr the form they made me sign when picking up the car, I saw that they added a full protection insurance. WITHOUT TELLING ME!
Of course I didn’t want the full protection insurance, because I already had an insurance.

I think that is fraud: letting people pay for stuff they don’t need and don’t want.
I am not willing to pay for that insurance I didn’t want and didn’t ask for.

Gewenste Oplossing:

I am willing to pay for the costs for refuelling the car - I knew that I had to pay for that.
But I will not pay for the full protection insurance because I didn't want that and I didn't know on forehand they would charge me that.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Firefly autoverhuur
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Firefly autoverhuur

Reactie van de melder van de klacht SuzanneO

3 weken geleden - Nadat ik die bizar hoge rekening had ontvangen heb ik daar meteen op gereageerd, en later ook een klacht ingediend. Die klacht werd niet behandeld door een klachtenfunctionaris, maar door de medewerker zelf. Echt ongehoord! Niet alleen brengen ze ongevraagde dingen in rekening, maar ze zijn ook totaal ongevoelig voor klachten. Firefly is een onderdeel van Hertz, dus dit mag Hertz zich ook aantrekken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Firefly autoverhuur nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SuzanneO