Klacht: Financial Risk Management: cursus was fiasco

op 22 februari 2018 over NIBE SVV in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik was op zoek naar een opleiding inzake risk management met name gericht op een betaalinstelling om mijn kennis uit te breiden. Ik keek ook bij NIBE-SVV. NIBE gaf aan dat Financial Risk Management voor mij een goede cursus zou zijn. Het zou een 2 daagse cursus zijn en de leraar zou ook ingaan op betaalinstellingen. Dit bleek een volslagen fiasco: de docent die de eerste dag gaf, had geen actuele kennis en gaf een uittreksel feitelijk van een boek dat zwaar verouderd was en dat NIBE op de valreep stuurde. Na een klacht van de complete klas, besloot NIBE de leraar te vervangen. Dag 2 sloot natuurlijk niet aan op dag 1. Ook hier was er weer verouderd lesmateriaal. NIBE ging bij de cursisten inventariseren wat hun behoeften waren. Vervolgens bleek op dag 2 dat NIBE de docent niet gekend had in de behoefte inventarisatie. Een grote misser van NIBE dus. Naast issues als accoustiek van de zaal die slecht was en op dag 1 en dag 2 een lunch die per keer 25 euro kostte volgens de prijs breakdown van NIBE en die bij lange na die 25 euro niet waard was, beantwoordde de cursus in het geheel niet aan de verwachtingen die NIBE had gewekt. Vervolgens is er weer namens de voltallige klas geklaagd. NIBE doet het af als jammer en spijtig en biedt aan via skype een extra les te laten geven door docent 2. Ze gaat verder niet in over het feit dat er eigenlijk sprake is van misleiding. Verder weigert zij teruggave van het cursusgeld, terwijl de cursus te duur is voor wat zij is.

NIBE-SVV zou op zijn minst 50% lesgeld moeten teruggeven, immers de cursus is maar een halve cursus geweest. Daarnaast waren de faciliteiten slecht en het cursusmateriaal verouderd. NIBE wil nu wel de arrangementskosten teruggeven omdat zij daar niet onderuit kan. Maar teruggave van lesgeld weigert zij, terwijl het eigenlijk verboden is onder misleiding een cursus aan te bieden. De meeste deelnemers zijn werkzaam bij een bedrijf. Ik ben interim manager en feitelijk 1 mans BV werkzaam voor opdrachtgevers. Ik ben bijna gelijk te stellen met een consument. Op basis van het consumentenrecht, zou NIBE natuurlijk geld moeten teurggeven.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NIBE SVV

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NIBE SVV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wagenaar_NIBE