Klacht: Niet nakomen levering diensten

Kolenbrander op 24 april 2017 over Fiber Nederland in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 15 februari 2017 hebben wij ons All in One Supersnel 100 abonnement omgezet naar een All in One Medium pakket. Tenminste dat was de bedoeling. Twee dagen later ontvingen we de router en de Set-top box. Op 21 februari heb ik gemaild dat we nog geen gebruik konden maken van deze hardware omdat deze niet werkte. We kregen als reactie dat we als wensdatum 1 maart hadden aangegeven. ( we hadden helemaal geen datum afgesproken). Na 1 maart zou alles verholpen moeten zijn. Echter 1 maart weer gemaild, maar het werkt nog steeds niet. Krijg ik als antwoord. Excuses dat u verkeerd bent ingelicht, maar de nieuwe opleverdatum is 15 maart !!! Omdat de instellingen van het glasvezelnetwerk en de router ( Fritzbox ) en de TV nog niet overeenkomen, zullen beide diensten niet of niet goed werken. Dat klopt. Nog steeds geen internet, telefoon en televisie. Ik heb toen direct aangegeven dat als alles niet binnen 1 week zou werken ik het contract wil annuleren. 20 maart weer gemaild. Het probleem zou aan de juiste afdeling worden voorgelegd en ik moest morgen maar weer terugbellen. Weer gebeld, ICT kijkt ernaar. Aangegevend dat er een monteur moet komen om alles goed na te kijken. 29 maart is er een externe monteur geweest om de glasvezelaansluiting te controleren. Hier was niets mis mee. Dus weer gemaild en nu moet ik een configuratie uitvoeren om de Fritzbox te activeren. Weer gebeld/gemaild dat dit niets heeft geholpen. Nieuwe Fritzbox wordt zsm toegestuurd. 31 maart deze ontvangen. Maar helpt ook niets. Weer gebeld/gemaild. Wordt aan de juiste afdeling voorgelegd. 3 april weer gemaild waarom ik niet wordt teruggebeld. Weer excusesen ze gaan de storing “escaleren” omdat het nu toch wel heel lang duurt. Heb dezelfde dag gemaild en aangegeven dat er nu echt de volgende dag een monteur moet komen om alles werkend te maken, zoniet zal ik ze in gebreke stellen en het contract van onze kant uit ontbinden wegens mijns inziens gegronde reden. Onderhand is het 6 april, maar nog steeds niets gehoord. Op 6 april heb ik dan ook iom onze jurist een aangetekende brief gestuurd naar Fiber Nederland waarin ik ze een termijn geef van 5 werkdagen om te zorgen dat alle diensten werken en mocht dit niet zo zijn, dat wij het contract wegens gegronde redenen ontbinden. Helaas weer een hele week niets gehoord. Dus na de termijn van 5 werkdagen heb ik alle hardware aangetekend retour gezonden en doorgegeven dat het contract bij deze ontbonden is. Echter krijg ik wel op 7 april een factuur voor de periode van 16 maart tot 30 april. Aangegeven dat ik deze niet eerder ga betalen dan dat alles werkt. Hierop krijg je wel snel een reactie. U moet wel gewoon betalen, maar kunt naderhand compensatie aanvragen. Hierop de incasso gestorneerd. Aangegeven dat wij Fiber Nederland in gebreke hebben gesteld en ook niet zullen betalen omdat er ook geen diensten zijn geleverd vanaf 1 maart. Als reactie krijg je dan: Dit is geen geldige reden om uw contract te ontbinden. Mocht u dit alsnog willen, dan zullen wij een eindfactuur opmaken voor de resterende maanden t.w. 31-3-2019. Hier ook weer op gereageerd dat wij hier niet mee akkoord gaan. Omdat ons gezin nu al sinds 1 maart geen vaste telefoon, televisie en internet heeft, zijn wij na het verstrijken van de termijn van 5 werkdagen voor het ingebreke stellen, op zoek gegaan naar een nieuwe provider. ( omdat dit ook zo weer 3 weken duurt, voordat je bent aangesloten). Onze kinderen moeten ook huiswerk maken en toetsen leren via internet, dus we kunnen echt niet zonder. ( de reactie van Fiber is: dan ga je toch naar de bibliotheek of neem je een tijdelijk internetabonnement op je mobiel, of je vraagt bij de buren om wifi.)
Op 18 april een mail ontvangen omdat ze een aanvraag hadden ontvangen voor het overstappen naar een nieuwe internetprovider. Hierin wordt aangegeven dat we deze aanvraag nog kunnen annuleren of verzetten, omdat het contract nog tot 31-3-2019 zou lopen en wij dan een eindafrekening zouden ontvangen en dat we binnen 2 weken de hardware retour moesten zenden. Dit is echter al aan Fiber Nederland retourgezonden 14 april. Al met al een heel drama. Vandaag 24 april wordt ik gebeld of we nog problemen hebben met onze verbinding !!!! Halloo, werken alle afdelingen op een eiland ofzo??

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als Fiber Nederland hun fouten erkennen, voor het NIET leveren van de diensten die zij volgens hun contract aanbieden, het niet terugbellen naar aanleiding van mail en telefoon. Dat het contract wegens het in gebreke blijven en niet leveren wordt ontbonden zonder kosten. Wij hebben namelijk vanaf het aangaan van het contract geen enkele dienst kunnen gebruiken. ( vanaf 1 maart tot heden ) Dus meer dan anderhalve maand!!.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fiber Nederland

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Ik krijg vandaag een bericht van Klacht.nl dat Fiber mijn klacht niet in behandeling wil nemen. Dit laat maar weer eens zien hoe Fiber met klanten omgaat. Er wordt gewoon niets mee gedaan. Zo'n niet klantgericht bedrijf. Onvoorstelbaar.Ik zal deze klacht nu voorleggen bij de Geschillencommissie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fiber Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Fiber Nederland in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fiber Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fiber Nederland

Heeft op 12 juni 2017 om 13:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste klant,

Wij zullen deze ticket sluiten, na aanleiding van een oplossing overeengekomen.

Met vriendelijke groet,
Fiber Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door