Klacht: Klantenservice noch klachtenservice (waterschade)

Donkersloot op 07 juli 2018 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 4 januari jl. heeft Feenstra een nieuwe Atag-I36EC in mijn woning geplaatst. Deze installatiewerkzaamheden heeft Feenstra opgedragen aan WF Installaties, gevestigd te Schipluiden, een ingehuurde ZZP-er
Tijdens de installatiewerkzaamheden is door toedoen van deze firma aanzienlijke waterschade ontstaan aan mijn woning.
Eén van de monteurs heeft de waterhoofdkraan dichtgedraaid om zodoende de tapkraan ten behoeve van de HR ketel te vervangen. Tevens heeft één van de monteurs de wastafelkraan in mijn doucheruimte opengezet. Nadat de montage van de tapkraan was voltooid heeft één van de monteurs de waterhoofdkraan weer opengedraaid. De wastafelkraan stond op dat moment nog volledig open. Doordat het water uit de kraan harder stroomde dan mijn wastafel kon afvoeren is de wastafel overstroomt. Het water heeft geruime tijd kunnen stromen met als gevolg dat de eerste etage grotendeels blank kwam te staan en zodoende de laminaatvloer op de gehele verdieping onherstelbaar heeft beschadigd. De zichtbare schade is door een door mijn verzekering ingeschakeld expertise buro geraamd op € 3225. Offerte van interieur leverancier voor vervanging van beschadigde vloer € 4000.
De ZZP-er blijkt onvoldoende verzekerd en zijn maatschappij Centraal Beheer geeft niet thuis. Eigen verzekering keert uit coulance kleine vergoeding uit (16 deel). Vervolgens op 18 februari mij tot de hoofdaannemer, Feenstra gewend en deze aansprakelijk gesteld. Op 6 juli een reactie ontvangen van het klachtenteam dat zij:U vraagt om en aanvullende vergoeding van Feenstra. Hier kunnen wij niet akkoord mee gaan. Aangezien Ohra u al schadeloos heeft gesteld. Over deze reactie heeft Feenstra vijf maanden gedaan!
Ten eerste ben ik niet schadeloos gesteld en zit met een a. financieel groot gat en b. een vloer die nog steeds niet gerepareerd is (sinds jan18) Daarnaast heeft Feenstra na diverse rappel mails nooit thuisgegeven. Ik heb de betaling van de aanschaf laten storneren en kennelijk is er een linkje ontstaan tussen debiteurenbeheer en klachtenteam waardoor deze laatste eindelijk in actie is gekomen. Het verstuurde antwoord is geenszins bevredigend. Samenvattend zeer bijzonder om veroorzaakte schade door een Feenstra medewerker voor rekening van de klant te laten komen en uiterst opmerkelijk om pas na vijf maande te reageren op vele mails van je klant.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ik schadeloos ben gesteld en mijn vloer is vervangen. De wijze waarop is voor mij bespreekbaar, echter niet weer na een wachttijd van vijf maanden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 10 juli 2018 om 10:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Donksersloot,

Naar aanleiding van uw bericht, waarin u uw onvrede uit over de dienstverlening van ons, reageren wij als volgt.

Allereest willen wij u melden dat wij het jammer vinden dat u ontevreden bent. Wij kunnen ons goed voorstellen dat u erg van deze situatie baalt.

Naar aanleiding van de ontstane waterschade heeft de verzekeringsmaatschappij een extern bureau ingeschakeld om onafhankelijk te bepalen wat de schade aan de kliklaminaatvloer is. Gezien de leeftijd van het kliklaminaat is de schaderegeling bepaald op basis van de dagwaarde op een bedrag van € 645,-. In het rapport dat u heeft ontvangen wordt beschreven dat bij inschakeling van het betreffende bedrijf de herstelkosten op ongeveer € 3.225,- uitkomen, dit is op basis van nieuwwaarde. Daarnaast wordt er duidelijk gecommuniceerd dat u deze nieuwwaarde niet kunt verhalen.

Wij begrijpen dat de situatie erg vervelend is, helaas kunnen wij geen gehoor geven aan door u gewenste oplossing. Wij kunnen niet afwijken van hetgeen zowel door ons als door de expert met u gecommuniceerd is.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Donkersloot

Heeft op 04 augustus 2018 om 12:20 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

geen oplossing geboden

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Bijzonder dat de leverancier kan bepalen of een klacht als 'opgelost' wordt beschouwd op deze site. Het is aan diegene die een klacht of deze is opgelost, niet de beklaagde. Daarnaast ook bijzonder dat de redactie van klacht.nl daar in mee gaat. Hoog percentage opgeloste klachten scoort natuurlijk goed op je site, maar als de oplossingen met een onvoldoende worden beoordeeld: voor wie is het dan opgelost?

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - nadat Feenstra ons 15 maanden 'in de kou' heeft laten staan, ben ik in april 2019 alsnog benaderd door Klachtenteam Feenstra met een voor mij bevredigende oplossing. Dank.

Alle klachten die gemeld zijn door