Klacht: Famed bedonderd de kluit samen met Partner in Crime Yard

op 10 maart 2020 over Famed in de categorie Betalingsdiensten

Na twintig keer een herinnering verstuurd te hebben aan Famed heb ik zowaar antwoord gekregen van Famed. Hier had ik echt niet meer op gerekend… ‘Famed, duizend maal dank dat u de tijd heeft willen nemen mij ‘Notoire Wantbetaler (not!!)’ via een mailbericht van antwoord te dienen!! Jammer alleen dat het een standaard tekst vol met taal- en stijlfouten betreft en bovendien een antwoord dat kant nog wal raakt.

Hieronder heb ik het antwoord weergegeven dat ik hedenmiddag eindelijk van Famed mocht ontvangen:

From: Contactcenter
Sent: Friday, March 6, 2020 9:37:59 AM
Subject: [330477]: Contact: vraag over uw nota van Famed

Geachte heer Wagenaar,

Hartelijk dank voor uw bericht over nota met notanummer 0997586049125743.

Het klopt dat het adres bij Famed gewijzigd is.

Op het moment wanneer een adreswijziging wordt doorgevoerd, adviseren wij de patient de adreswijziging ook door te geven aan de zorgaanbieder,

om te voorkomen dat een nota opnieuw naar het oude adres wordt gestuurd.

Famed factureert op basis van gegevens die wij van uw zorgaanbieder krijgen, aangezien Famed dit niet doorgeeft.

Het valt ons op, dat het adres terug gewijzigd is op het moment dat de zorgaanbieder ons nieuwe gegevens betreffende een nieuwe nota heeft doorgegeven.

De zorgaanbieder is niet op de hoogte gebracht van de adreswijziging. Famed dient dan het adres te gebruiken, wat door de praktijk aan Famed wordt doorgegeven.

Helaas kunnen wij niets betekenen in de kosten die u heeft moeten voldoen aan Yards.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Contact Center
Famed B.V.

T: 0900 – 0885 (Kosten per gesprek bedragen de gebruikelijke belkosten)
___

het antwoord dat Famed (hierboven) geeft op mijn schrijven is (zoals je van deze chaotische incassodiensten verlener mag verwachten..) een totale dooddoener en is niet degelijk onderbouwd. Als je van mij verwacht dat ik bij de tandarts mijn adresgegevens juist laat registreren (wat op zich geen raar verzoek is), moet je hier ook consequent in zijn. Dan kun je als Famed niet mijn mondelinge adreswijziging accepteren en mijn nieuwe adres vervolgens jarenlang gebruiken om facturen aangaande tandartsbezoek naar toe te sturen om vervolgens na acht jaar zomaar opeens zonder enige aanleiding een ander adres te gebruiken om je facturen gericht aan mijn persoon naar toe te sturen. En zo worden tienduizenden Nederlanders door Famed en haar Partner in Crime, ‘Yard Deurwaardersdiensten’ volstrekt onnodig met incassokosten en zelfs dagingen voor het gerecht lastig gevallen.

Het is werkelijk belachelijk dat Famed hier keer op keer mee weg komt en het zou goed zijn als een programmamaker als Radar eens een case over Famed zou maken en in een uitzending toont hoe Famed en partijen zoals Yard, die Famed graag over de rug van nietsvermoedende en onschuldige Nederlanders het balletje toespeelt, steeds weer wegkomen met dit soort kwalijke aftroggelpraktijken.

Ik ben tevreden wanneer Famed erkent dat ze vele Nederlanders ten onrechte met incasso trajecten opzadelen en zonder noodzaak deurwaarders op hen afsturen, om hun business model (aftroggelpraktijken samen met Partner in Crime Yard Deurwaarders) in stand te houden.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Famed

Reactie van de melder van de klacht 1Harold23

6 maanden geleden - Ik kreeg net een telefoontje van mijn tandarts, met de mededeling dat Famed had gebeld met het verzoek het bedrag te betalen van Deurwaarder Yard.... Nee Famed..., dit is afschuiven van verantwoordelijkheden. Wat een laffe manier om je van deze kwestie te ontdoen, het meisje van de servicedesk van mijn tandartspraktijk hier mee lastig vallen, terwijl je zelf water bij de wijn moet doen. Als je als Famed mij 8 jaar lang factureert op het zelfde juiste adres, en dan opeens zonder noodzaak een ander adres gaat gebruiken om mij te factureren, moet je zelf de kwestie netjes afhandelen, en niet de schuld van je eigen chaotische manier van werken afwentelen op mijn tandartspraktijk. Gadverdamme, wat een waardeloze club, dat Famed!

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Famed nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door 1Harold23