Klacht: Factuur

op 13 februari 2018 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Ongeveer ander half week geleden ben ik voor oogcontrole geweest voor mijn lenzen. Dit is goed verlopen en ik heb vervolgens vloeistof gekocht en de lenzen werden in de winkel besteld. Ik zou dat thuis ontvangen. Vervolgens heb ik een bon gekregen. Ik had 66 euro betaald. Van mijn zorgverzekering kreeg ik maar 21 euro vergoed. Derest van het geld werd niet vergoed. Meteen mijn zorgverzekering gebeld en zij gaven aan dat ik een factuur moet krijgen van Hans Anders en dat zij dit moeten opsturen. Ik bel vervolgens Hans Anders en vroeg om mijn factuur. Zij gaven aan dat ik langs kon komen wat ik natuurlijk niet wilde. Zij gaven aan dat ik de factuur van het hoofdkantoor zou krijgen, omdat de lenzen daar besteld zijn. En zodra ik mijn lenzen binnen had, zou ik mijn factuur krijgen. Ik heb mijn lenzen binnen gehad zonder factuur. Weer naar Hans Anders gebeld en zij gaven aan dat de factuur per post wordt verstuurd. Tot op de dag van vandaag heb ik niks op de post gekregen. Tevens gaf Hans Anders ook aan dat zij ook kunnen laten declareren.

Kortom, mij heeft niemand daar gevraagd om bij mijn zorgverzekering aan te geven om te declareren. Vervolgens heb ik geen factuur gehad. Hierdoor kan ik mijn vergoeding niet krijgen. Plus ik word van de hak naar de tak gestuurd.

Als ik mijn factuur heb binnen nu en twee werkdagen

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 13 februari 2018 om 11:38 geantwoord

Beste mevrouw Chikoe,

Bedankt dat u de moeite hebt genomen om uw onvrede aan ons kenbaar te maken. Onze excuses dat u van ons geen duidelijkheid hebt gekregen over de manier waarop wij de factuur uitgeven.

Ik zie dat u de lenzen in de winkel hebt besteld en dat ze via het hoofdkantoor naar uw huisadres zijn gestuurd. De factuur zit niet bij de zending, maar wordt twee weken na de verzenddatum verstuurd. De reden hiervan is dat de klant binnen 14 dagen nog het recht heeft om het product aan ons te retourneren. Uiteraard moet het product wel onaangebroken zijn. De lenzen zijn op 5 februari verstuurd dus de factuur gaat u volgende week ontvangen. Deze is helaas niet eerder beschikbaar.

We kunnen inderdaad bij de meeste zorgverzekeraars de declaratie voor u verzorgen. Dit kunnen we voor u doen op het moment dat u in de winkel de bestelling plaatst. We kunnen echter niet inzien hoeveel er al is gedeclareerd en hoeveel er nog beschikbaar is. Van deze informatie zijn we dus afhankelijk van de klant zelf. Mocht u het fijn vinden dat wij de declaratie voor u verzorgen, kunt u dit de volgende keer bij de winkel aangeven.

Met vriendelijke groet, Dewi
Hans Anders Webcare