Klacht: Extreem hoog verbruik blokverwarming klein appartement Brunssum

op 10 maart 2020 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Gebruik van een radiator in de woonkamer is volgens meting Techem 4 keer hoger dan voorgaande jaren. De radiator stond op half vermogen overdag en lager in de nachten. Instelling was nooit boven 20 graden. Het verbruik van dit klein flat-appartement is ruim twee keer hoger dan een grotere vrijstaande woning (waarin ik als verhuurder zelf woon). Het verbruik van dit appartement in 2019 was 2084,82 Euro. De nabetaling bedraagt nog 1458,42 Euro en in 2017 bijv. 399,11 Euro. Dit kan onmogelijk kloppen. Bij telefonisch contact kreeg ik te horen dat de test op afstand goed was en dit gewoon betaald dient te worden. Buren hebben gewoon een lage rekening.

Als Techem de moeite neemt om een verklaring te geven over deze onmogelijke meterstand. Volgens Radar mag een rekening voor een appartement nooit buitensporig hoog zijn en verwarmingskosten goed via de VeV verdeeld worden (richtlijn is 700 euro).

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 10 maart 2020 om 11:47 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Stauvermann