Klacht: Extreem hoge telefoonrekening

op 13 juli 2012 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik ben inmiddels 4 jaar klant van Vodafone, tot dusverre zonder problemen tot afgelopen maand. Normaal gesproken heb ik een gemiddelde telefoonrekening van ongeveer 20 euro, maar afgelopen maand was dit duidelijk anders Ik kreeg een telefoonrekening gepresenteerd van €375,- alleen door mijn dataverkeer. Het bijzondere is dat het dataverkeer plaatsvindt op tijdstippen wanneer ik lig te slapen, voorbeelden hiervan zijn 00:00 en 05:45. Mijn telefoon staat thuis in verbinding met een Wifi-netwerk om dit soort situaties te voorkomen. Ook heb ik alle automatische updates uitgeschakeld. Om verhaal te halen ben ik eerst langs geweest in de Vodafone-shop heb daar het verhaal uitgelegd, er werd mij verteld dat dit een bekend probleem was, dat zij het niet voor me op konden lossen maar dat het telefonisch via Vodafone wel te regelen was. Ik heb in de shop een telefoonnummer meegekregen van de afdeling die het voor me kan regelen. Weer thuis aangekomen heb ik via dat nummer contact gezocht met Vodafone. Ik heb een dame gesproken die het blijkbaar helemaal niks interesseerde dat er extreem hoge kosten in rekening waren gebracht, blijkbaar herkende ze het probleem omdat ze niet verbaasd was. Het enige wat deze dame voor mij kon betekenen is een blokkade op mijn telefoon plaatsen zodat deze geen contact meer kan maken met een netwerk buiten mijn Wifi, uit coulance wou ze evt. nog een leuke actie aanbieden. Volgens de mevrouw van Vodafone ligt het aan mijn toestel (Samsung Ace) dat er gebruik wordt gemaakt van dataverkeer buiten mijn Wifi om, daarom kunnen ze niks voor mij betekenen. Ik vind Vodafone ontzettend gemakkelijk om zo ‘hun’ klachten weg te werken, ze nemen geen verantwoordelijkheid door dit op te willen lossen maar schuiven het door naar een telefoonfabrikant. Ik ben van mening dat Vodafone dit een ideale manier vind om gemakkelijk geld te verdienen. Nu legt Vodafone de schuld bij Samsung en zou ik nu toch eindelijk wel een keer een oplossing willen hebben.

Dat dit in ieder geval nu opgelost wordt, zit hier al een maand op te wachten

Bericht van Samsung

5 jaren geleden - Beste MariskaF, Wij begrijpen dat u geschrokken bent van een dergelijk hoge telefoonrekening. Samsung is echter niet verantwoordelijk voor het gebruik van de telefoon en eventuele kosten die gerekend worden voor Dataverkeer. Wij adviseren u in deze om toch contact op te nemen met uw provider om te kijken of hier een oplossing voor mogelijk is. Daarnaast adviseren wij u om de dataverbinding van uw toestel uit te zetten, opdat er geen 3G verbinding mogelijk is. Met vriendelijke groet, Sander Samsung Webcare www.samsungworld.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 13 juli 2012 om 11:19 geantwoord

Wij hebben de klant aangegeven dat Samsung niet verantwoordelijk is voor kosten uit Dataverkeer. Wij hebben de klant geadviseerd om contact op te nemen met de provider.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Samsung beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door MariskaF