Klacht: Extra kosten zonder goede informatie

op 29 juli 2017 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik heb via deze site kleding gekocht. Nergens op de site kunnen vinden dat dit via China ging. De producten die ze hebben zijn volgens mij wel prima. Nu moet ik rembours betalen over mijn pakket. Ik vind dit een groot bedrag en vind dat ik niet goed ben ingelicht. Bij de verzendkosten stond nergens bij wat ik extra zal moeten betalen. Dus nu betaal ik rond de 30 euro extra. Had dat graag van te voren willen weten, want dan had ik het anders aangepakt.

- Eerlijke informatie op de site hierover
- extra kosten duidelijk aangeven
- mij tegemoetkomen in de extra kosten die ik nu niet had verwacht.
- duidelijk aangeven dat dit bedrijf uit China komt, en daar zijn producten vandaan haalt.
- van te voren weten wat ik als klant extra moet betalen.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 29 juli 2017 om 18:39 geantwoord

Geachte Heer Heeren ,

Wij berekenen geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van.
Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen.

U kunt de aanvraag tot terugbetaling doen via onze klantenservice.
Wij adviseren u om zich in te loggen in uw account op een normale pc, want de gegevens zijn niet allemaal zichtbaar op sommige mobiele telefoons.

Als u contact wilt opnemen met de klantenservice dan logt u zich in in uw account en dan gaat u naar \"mijn bestellingen\", u klikt op uw bestelnummer en dan klikt u op \"een ticket openen\" De klantenservice zal dan binnen 24 uur antwoorden.

Mvrgr.
Maartje Jansen