Klacht: Extra kosten door onjuiste voorlichting

op 22 januari 2014 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Mijn tante, 84 jaar oud, heeft november jl. een nieuw gehoorapparaat gekocht bij Specsavers in Doetinchem. Haar is door de audicien/verkoper uitdrukkelijk verteld dat zij slechts het restant van haar eigen risico, zijnde € 231,–, moest betalen. Echter nu moet zij aan ziektekosten-verzekeraar Menzis ook nog een bedrag van € 236,– betalen. U zult begrijpen dat zij dit niet “pikte” en verhaal is gaan halen bij Specsavers Doetinchem. De betreffende audicien/verkoper was niet aanwezig. Men gaf toe dat de voorlichting niet juist was geweest en dat men in den vervolge beter met de cliënten moest communiceren. Daar is het bij gebleven. De extra gemaakte kosten werden niet teruggegeven! Onbegrijpelijk!!

Tevreden is mijn tante wanneer zij het bedrag van € 236,-- terugkrijgt.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 03 februari 2014 om 11:44 geantwoord

Goedendag,

Bedankt voor uw reactie.

Specsavers geeft in alle communicatie aan dat als het eigen risico nog niet verbruikt is deze wel aangesproken wordt bij de aanschaf van een hoortoestel. Dat is een extra geheugensteun die wij bieden want de zorgverzekering en eigen risico is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. De audicien geeft aan dat hij dit ook met uw tante heeft doorgesproken. Op onze website staat het ook duidelijk aangegeven, http://www.specsavers.nl/horen/aanbiedingen/gratis-hoortoestel

Wij hopen u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Sabrina Groen
Specsavers International B.V.

Heeft op 03 februari 2014 om 12:06 geantwoord

Oplossing? Er is niets opgelost! Zojuist e.e.a. telefonisch met u besproken. Uw reclame is misleidend n.m.m. en ik zal hierover eens nader contact opnemen met Radar en Kassa. Mogelijk lukt het mij uw bedrijf voor te dragen voor de "koude douche"!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Specsavers beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeppe