Klacht: Extra kosten betalen na verkeerde levering

op 13 juni 2017 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Geachte meneer/mevrouw,

Na een verkeerde levering zou ik uiteindelijk na lang mailen het juist geleverde product ontvangen zonder extra gemaakte kosten te betalen. Nu krijg ik een bericht van DHL dat de schoenen geleverd kunnen worden maar dat er nog kosten betaald moeten worden: €29,94. Dit was niet afgesproken van te voren omdat ze zelf een verkeerd product hadden geleverd en hiervoor heb ik al invoerkosten moeten betalen. Tijdens het mail verkeer van de vorige keer heb ik contact gehad met Carla van Light in the box. Graag zou ik de gemaakte kosten terug gestort willen hebben of dat dit zelf met DHL geregeld wordt zoals afgesproken zodat ik de juist bestelde producten ontvang! Het gaat hierbij over ticket nummer: 15502817
Order nummer: 1704191522479388

Nikki Beerens

Ik ben tevreden als de gemaakte kosten afgehandeld worden met het leveringsbedrijf: DHL of dat ik de gemaakte kosten terug gestort krijg op mijn rekening.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 20 juni 2017 om 17:55 geantwoord

Helaas kunnen wij de klant hier niet verder helpen.

Wij berekenen geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van.
Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen.

U kunt de aanvraag tot terugbetaling doen via onze klantenservice.
Wij adviseren u om zich in te loggen in uw account op een normale pc, want de gegevens zijn niet allemaal zichtbaar op sommige mobiele telefoons.

Als u contact wilt opnemen met de klantenservice dan logt u zich in in uw account en dan gaat u naar \"mijn bestellingen\", u klikt op uw bestelnummer en dan klikt u op \"een ticket openen\" De klantenservice zal dan binnen 24 uur antwoorden.

Mvrgr.
Maartje Jansen
klantenservice Nederland/Belgie

We hebben zelfs nog een coulante oplossing proberen aan te bieden maar ook daar was de klant niet tevreden mee.

Beste klant,

Bedankt voor uw reactie.

Onze excuses voor het ongemak dat dit kan hebben veroorzaakt. Houdt u er rekening mee dat we de belastingkosten die klanten berekend krijgen meestal niet vergoeden. In dit geval maken we speciaal voor u een uitzondering, omdat we waarde hechten aan klanttevredenheid.

Wij bieden u graag een Bonustegoed aan voor de volledige waarde van de belastingkosten, of we kunnen een terugbetaling voor u regelen van 50% van de belastingkosten. Graag horen wij van u welke optie uw voorkeur heeft.

Ook verzoeken wij u de factuur voor de belastingkosten toe te voegen aan uw reactie op deze ticket.

We zien uw reactie graag tegemoet.

Alexandru
lightinthebox.com Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door NikkiiBeerens