Klacht: extra kosten

op 09 augustus 2016 over Guidion in de categorie Computerwinkels

Beste, heer, mevrouw. Ik ben verhuisd van Rotterdam naar Breda en belde Telfort over de mogelijkheden. Hierbij gaven ze aan dat ik glasvezel op mijn nieuwe adres kon nemen en dat ze als service een gratis monteur langs lieten komen. Ik heb toen Guidion gebeld met de vraag of ik zelf iets vooraf moest regelen, omdat ik niet tegen de \’mogelijk meerwerkkosten\’ aan wilde lopen. Ik heb meerdere keren aan de persoon aan de telefoon gevraagd of ik niets kon doen.. Nee mevrouw, u heeft het gehele servicepakket. Vervolgens staat de monteur voor mijn neus en een van de eerste dingen die hij zegt, is dat hij meerwerk heeft omdat hij een andere connector aan moet sluiten. Dit is werk, wat ik zelf ook had kunnen laten doen door een vriend, maar wist dit niet. Het overige werk; puur het inpluggen van de tv en mijn modem ,is werk dat ik prima zelf had kunnen doen. Dit had ik ook gedaan bij mijn telefoonaansluiting in Rotterdam. De monteur heeft geen ander werk hoeven doen (Zoals hij benoemde, zou hij namelijk wel 20m langs de plint gratis mogen leggen) maar dat vroeg ik niet. Ik ben toen akkoord gegaan, omdat ik op dat moment niet wist dat ik het zelf had kunnen doen en ik gewoon internet nodig had. Ik hoorde dus later,dat een vriend dit heel simpel voor me had kunnen doen en dat had me die 17.50 niet gekost!! Ik heb hier speciaal jnog voor gebeld, en de monteur deed de handeling doen voorkomen dat je dat alleen kan doen als je heeel speciaal gereedschap hebt.. Dit valt dus wel mee. Ik eis gewoon mijn 17,50 terug, vind het echt belachelijk. De klacht afhandeling ging erg moeizaam. Ik heb gebeld naar Guidion om dit te melden, de persoon liet mij vervolgens 10 minuten in de wacht om het nader te onderzoeken. Toen hij mij na 1 vervolgvraag weer in de wacht wilde zetten, heb ik gevraagd of hij mij terug wilde bellen als hij het had uitgezocht. Ik heb tot half 5 (1,5uur) gewacht om weer zelf te bellen, toen werd ik weer in de wacht gezet voor 10 minuten en werd de verbinding verbroken. Uiteindelijk belde hij mij zelf om kwart voor 5 op met d e mededeling dat ik niet akkoord had moeten gaan.. Dit terwijl mij geen alternatief werd geboden. Ik ben hier erg teleurgesteld over… Ik weet dat ze veel klanten hebben in mijn appartementencomplex en dat sommige klanten alleen het kastje hadden laten installeren. Die optie is mij nooit gegeven, dus ik wist ook niet dat dat een optie was. Ik ging ervanuit dat glasvezel iets veel ingewikkelders was en dat er daarom een monteur moest komen.

als ik mijn 17,50 terug krijg. Dit is geen monster bedrag, maar te makkelijk verdiend in mijn ogen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Guidion over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Guidion in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Guidion een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Guidion

Heeft op 29 mei 2017 om 15:46 geantwoord