Klacht: erfgeld

camelfilter070 op 24 oktober 2017 over ING in de categorie Banken

mijn vader is 15 augustus overleden dus dan komt het verhaal erfenis. dus vanaf 17 augustus ben ik al bezig met de ing om zijn erfenis los te krijgen.. dan moet er eerst weer een bewijs van erfrecht verstuurd worden. 1e telefoon gesprek met ing: meneer als het bewijs van erfrecht binnen is duurt het voor ons een dag dat alles geregeld is gelijk!! oke 2e gesprek een week later. meneer alles is idd binnen dus we versturen u een bevestigings brief zodat de erfenis uitbetaald kan worden!! oke brief ontvangen getekend en direct verstuurd. 3e gesprek wanneer wordt het geld overgemaakt?? ja meneer we versturen u overschrijvingbiljet vandaag!! 4e gesprek: oh nog niet binnen ik zie dat ze gisteren zijn verstuurd dus 7 werkdagen wachten.. 5e gesprek na 7 dagen: ja meneer vandaag (maandag) of morgen liggen ze op uw mat.. 6e gesprek vandaag. oh nou ze zijn vandaag 24 oktober pas aangevraagd dus binnen 1,5 week heeft u ze opzeker binnen!!!!! kortom de ing houd je simpelweg aan het lijntje om de benodigde erfenisgeld op hun rekening zo lang mogelijk vast te houden ivm rente!!!! ze eten daar van overleden mensen hun spaargelden..

nooit van heel me leven !!!!!! 1 grote oplichtings bedrijf

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

4 jaren geleden - Goedenavond, Ik vind het erg spijtig te horen dat deze situatie zich voordoet, excuses voor het ongemak. Ik heb navraag voor je gedaan en er zijn wegens veiligheidsoverwegingen nieuwe overschrijvingsboeken toegestuurd. Dit proces duurt inderdaad 7 werkdagen en kan niet worden versneld. Het is zeker erg jammer dat dit langer duurt dan verwacht. Maar wij houden natuurlijk geen geld achter. Excuses voor het ontstane ongemak maar ik verwacht dat je de gegevens snel ontvangt zodat je het erfenisgeld kunt ontvangen. Groeten Lotte ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht camelfilter070

4 jaren geleden - thnx voor je reactie. maar nu zeg je dus zelf dat de nieuwe kaarten zijn verstuurd.. het telefoontje die ik vanmiddag gepleegd had weer die meneer vertelde me dat er niks verstuurd is nog maar dat er nieuwe kaarten gemaakt moeten worden nog en dat die naar de drukker moest nog! en toen ik vanmiddag op een bank in naaldwijk was die mevr had ook gebeld naar een collega en die zei tegen haar dat er blijkbaar een fout gemaakt was met de overschrijvingskaarten en dat ze vandaag naar de drukker zouden gaan en dat ik ze dan binnen 1,5 week binnen zou krijgen.. dus wat en wie moet ik nu geloven dan?? ben ondertussen al 2 maanden verder en het duurt en het duurt maar en ben benieuwd wat er straks weer op het menu staat qua wachten op me vader ze spaargelden

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 26 oktober 2017 om 17:04 geantwoord

Goedemiddag,

Het zou inderdaad niet 2 maanden moeten duren voordat u de overschrijvingskaarten ontvangt! Wanneer er een boekje aangevraagd wordt, dan is de ontvangstermijn maximaal 7 werkdagen (of anders genoemd; 1,5 week). Binnen die periode moet het boekje ontvangen worden zodat er overboekingen gedaan kunnen worden.

Ik hoop dat u het nieuw aangevraagde boekje spoedig zal gaan ontvangen zodat u (eindelijk) na lang wachten de bankzaken verder kan afwikkelen.

Groeten,
Sabrina
ING Webcare

camelfilter070

Heeft op 26 oktober 2017 om 17:11 geantwoord

dit is geen oplossing wat er geboden wordt.. het gaat mij erom dat daar door mensen achter de telefoon dingen gezegd en toegezegd worden aantal malen dat de kaarten al onderweg waren en ik ze spoedig binnen zou krijgen. en dan bel ik op 24 oktober wederom omdat er nog steeds niks ontvangen was en daar wordt er dan gezegd oh maar meneer de kaarten worden vandaag pas verstuurd naar de drukker en dan duurt het 1,5 week voordat het bij u in de bus ligt.. dus kortom hebben die andere 3 collega's steenvast zitten liegen steeds tegen me en dat is mijn probleem!! want liegen doe je tegen de schoolhoofd als je je verslapen heb

Alle klachten die gemeld zijn door camelfilter070