Klacht: Garantie? ‘koop maar een nieuwe!’

op 12 november 2017 over Epson in de categorie Computerwinkels

Ik heb begin van dit jaar een Epson XP-900 printer gekocht. Bij Camera.nu in Urk. Daar heb ik geen klachten over, die leveren een uitstekende service. IK heb de printer intensief gebruikt want ik ben schrijver. Op een gegeven moment was ik het zo zat om telkens maar nieuwe, dure cartridges te kopen, dat ik vervangende inktpatronen heb gekocht. En daar begint de ellende. Eerst wordt je door het schermpje op de printer de les gelezen dat dit niet mag, dat het niet goed is en vervolgens houdt de printer er voor de helft mee op. Alleen geel en groen. Daar heb je dus niets aan. Dus met de printer terug naar Camera.nu in Urk. Die proberen van alles en krijgen het apparaat ook niet aan de praat. Er zit nog garantie op, dus we sturen he naar de fabrikant.”Hoe lang kan dat duren?” Wel zo tussen de 4 en 8 weken. En wat moet ik dan in de tussentijd, is er een vervangende printer? Nee dus. Koop maar een nieuwe! Mooie garantie is dat! Dit kan niet beste Epson. Niet alleen zijn de cartridges schreeuwend duur en zit niemand er op te wachten om de les gelezen te krijgen van een computer, maar vervangende cartridges moeten het gewoon doen. Ik weet niet waarom het niet werkt, al heb ik wel gelezen dat dit misschien door een speciaal ingebouwde chip komt, wat naar mijn mening geen goede business praktijk is. En een garantie die inhoudt dat je een nieuwe printer moet kopen, in dit geval een Epson XP-645, lijkt me geen goede garantie.
Nog afgezien van het feit dat je ver moet rijden om de printer terug te brengen en weer een heel gedoe hebt om een nieuwe printer te installeren.
Doe er wat aan EPSON!

Mr. Drs. J.W. Rameijer

Dat lijkt me na de bovenstaande uiteenzetting wel duidelijk.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Epson over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Jaap Rameijer