Klacht: Enexis wil kostte wat het kost schade niet vergoeden !

Ron Lohuis op 30 april 2019 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

November 2018 zou de slimme meter gewisseld worden (door afwijkende metingen namelijk hoog nachtstroom verbruik terwijl er s nachts en s avonds geen apparatuur draaide ) door Enexis in onze toenmalige showroom in Enter.

Op dit moment was alleen de receptie medewerkster aanwezig.

Deze medewerkster gaf aan niet te weten hoe de elektrische installaties werkten maar dit was volgens de desbetreffende monteur van Enexis geen probleem. Hij kon de meter namelijk wisselen
zonder de spanning van de installatie af te halen…..

Tijdens de meterwissel vielen de server, telefooncentrale en pc achter de receptie uit zonder dat deze weer op te starten waren….

Grote paniek was het gevolg bij de Enexis monteur en onze medewerkster.

Na telefonisch contact met de Enexis monteur nam deze (na enig aandringen) contact op met zijn chef en gaf aan dat wij het maar op moesten laten lossen en dat dit later wel geregeld zou worden door Enexis.

Hierop werden alle zeilen bijgezet (door medewerkers van het IT bedrijf en elektriciens bedrijf die de installaties altijd voor ons verzorgen) om het bedrijf weer operationeel te krijgen.

Aan het eind van de dag was na hard werken en installeren van noodapparatuur het bedrijf weer “in de lucht”.

Dan de afhandeling van de schade door Enexis:

Na een in eerste instantie goed contact met mevrouw Marit Sueters van de afdeling klachten bij Enexis zouden wij offertes op laten maken voor wat betreft het herstel van de schade.

Na maanden van telefonische en schriftelijke (e-mail) reminders aan het adres van Enexis om de zaken af te ronden werd er na ruim 3 maand een expert ingeschakeld die de zaak moest gaan beoordelen…..

Inmiddels waren wij verhuist naar een andere locatie en dus was er voor de expert weinig te zien….
Wel was er de lichtreclame (welliswaar uiteraard gedemonteerd) maar daar hoefde heer Simon de Jong van EMN schade expertise niet naar te kijken.
Dit vonden wij vreemd maar ok.

Hij vroeg of de bedrijven die herstelwerkzaamheden hadden uitgevoerd en offertes hadden opgesteld een rapportage uit zouden brengen over het ontstaan van de schade.

Dit was ons destijds niet medegedeeld dus een rapportage opstellen na maanden in een pand dat niet meer in gebruik is is natuurlijk niet mogelijk.

Ook gaf heer de Jong (expert) tussen neus en lippen door aan dat Enexis hier niet voor verzekert was en dat schades tot €100000,- onder hun eigen risico valt.

Deze inhoudt van deze opmerking werd later duidelijk aangezien rapporten van heer de Jong van EMN inhoudelijk afwijken van wat wij verklaart hebben en wat er gebeurt is en dat nu wel blijkt dat Enexis kostte wat het kost het kontje er onder uit wil draaien.

Zij vragen namelijk van ons en de elektricien om bewijs dat de Enexis monteur idd. Getracht heeft de meter te wisselen zonder de spanning van de installatie af te halen. De elektriciën geeft in zijn “rapport” aan dat dit haast wel gebeurt moet zijn maar dat hij er niet bij is geweest op dat moment natuurlijk. Aangezien wij geen camera ‘s op de meterkast gericht hebben en ook de Enexis monteur niet gefilmd hebben tijdens zijn werkzaamheden wordt dit dus wel erg lastig….

Helaas zullen wij nu dus gedwongen zijn km juridische stappen tegen Enexis te ondernemen om onze schade vergoedt te krijgen.

Toch hopen wij dat bet niet zover komt en Enexis hun eerder toegezegde verantwoordelijkheid neemt en de schade netjes vergoedt zodat wij niet met de brokken blijven zitten.

Gewenste Oplossing:

Wanneer Enexis volledige verantwoordelijkheid neemt en de ontstane schade vergoedt.

Bericht van

5 jaren geleden - Hey Ron, goed dat je contact opneemt! Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Het loopt al een tijdje en je ziet graag een passende oplossing. Om dit verder uit te kunnen zoeken, heb ik gegevens nodig van het pand. Heb je eventueel nog het ticket nummer van het gesprek wat je via de e-mail hebt gehad? Aan de hand daarvan, kan ik het doorzetten naar de juiste afdeling. Ik zal ervoor zorgen dat je schadeclaim opnieuw onder de loep wordt genomen. Hopelijk krijg je snel reactie van de schadebehandelaar. ^Nelleke

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Nelleke, Ticketnummer is: 8062998528 Heb niet veel vertrouwen meer in een directe oplossing van jullie kant dus ben helaas gedwongen om verdere stappen te ondernemen. Vriendelijke groet, Ron Lohuis

Bericht van

5 jaren geleden - Bedankt voor je ticketnummer, Ron. Ik heb het doorgezet naar mijn collega en die zal je claim opnieuw beoordelen. Ik reken erop dat je snel meer weet en hoop op een goede uitkomst! ^Nelleke

Alle klachten die gemeld zijn door