Klacht: Energiedirect schakelt incasso en vervolgens dagvaarding, maar kan niet aangeven waarvoor

op 21 juli 2017 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Ik was klant tot 2015 bij Energiedirect. Op 11 april jl. ontving ik uit het niets een zeer summier incassobrief dat ik een rekening van 854 open heb staan. Bijna 2 jaar later.
De inhoud van de incassobrief was heel vaag. Er werd ook niet aangegeven waarvoor ik 854 euro moest overmaken. Onderaan de brief werd genoemd dat ik een openstaande rekening heb bij Energiedirect. Ik dacht met een fake factuur te maken hebben.

Ik vertrouwde de zaak niet en heb daarom meteen via de mail Energiedirect benaderd waar betreffende rekening op gebaseerd is. En of dat wel klopt
Ik heb via de mail Energiedirect inmiddels 4 maal benaderd.
Op 12 april
1 mei
4 juli en
10 juli.

Pas na mijn 4de mail, dus na 3 maanden later kreeg ik antwoord van Energiedirect. Het antwoord was dat ik geen rekening heb openstaan en in de reactie werd er een adres genoemd, wat niet mijn adres is.
Verder moest ik contact opnemen met het incassobureau. Ik heb oook contact gehad met het incassobureau op 5 juli en op 12 juli en ben ook via hen in afwachting op een antwoord.

Het is te gek voor woorden dat ik incassobrieven ontvang zonder enige onderbouwing waarvoor ik een openstaande rekening heb. Ik heb ook nooit een bericht ontvangen in 2015 dat ik openstaande factuur heb. Energiedirect reageert niet op mijn vragen. Na 3 maanden krijg ik een antwoord over een adres dat niet de mijne is. En intussen word ik gedagvaard. De betreffende gerechtsdeurwaarder kan mijn ook niet vertellen waarvoor ik een openstaande rekening heb. Die voeren slechts uit, aldus gerechtsdeurwaarder Kuyt te Lisse.

Het is bespottelijk dat ik een dagvaarding ontvang en het antwoord waar deze op is gebaseerd in gebreke blijft. Ben sinds 12 april in afwachting van een antwoord.

Dit hele gebeuren heeft impact op mij. Ik ben vorige week vrijdag 50 jaar geworden en deze situatie werpt een schaduw op mijn plezier.

Waarvoor ik een rekening openstaan?
Daarbij heb ik geen eindafrekening ontvangen in 2015 van Energiedirect en ook geen afrekening van de zonnecollectoren . Ik krijg juist geld terug van Energiedirect .

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 21 juli 2017 om 14:04 geantwoord

Ik heb op uw andere bericht gereageerd, daarom sluit ik deze af. Hieronder mijn reactie.

Geachte mevrouw Moesai,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp goed dat dit een erg vervelende situatie is met veel onduidelijkheid. Ik kan mij voorstellen dat je graag contact met ons wilt om de situatie helder te krijgen. Ik wil dit graag telefonisch bespreken, maar dit is mij zojuist niet gelukt. Mijn excuses dat u geen antwoord heeft gekregen op uw vorige berichten en vanwege de impact die de situatie op u heeft.

Ik wil u vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin uw juiste telefoonnummer, e-mailadres en eventueel een tijdstip waarop u kan worden gebeld. Ik hoor graag van u.

Melanie
Webcare energiedirect.nl