Klacht: Eindnota – Factuur BudgetEnergie-1000009134387

op 17 januari 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer mevrouw,

Ik heb je verzonden Eindnota – Factuur BudgetEnergie-1000009134387 ontvangen voor mijn energieverbruik, wat absoluut niet correct is vanwege de onjuiste meterstand die voor je berekening is gebruikt.

Ik heb uw kantoor gebeld over dit feit dat u kunt vinden in uw klantenrecords van rond dinsdag 17122019 (ik weet het heel zeker).
Uw collega die ik sprak, lijkt te hebben geweigerd de meterstand te corrigeren die deze hele berekening heeft gemaakt die u heeft gemaakt en helemaal verkeerd heeft gebruikt!

De juiste meterstand is (GAS 31820; Stroom 16361), maar in plaats daarvan heb je (GAS 31518; Stroom 16101) gebruikt, wat helemaal verkeerd is, waardoor je me betaalt voor wat ik niet heb Geachte heer mevrouw,

Ik heb van BudgetEnergie Eindnota – Factuur BudgetEnergie-1000009134387 ontvangen voor mijn energieverbruik, wat absoluut niet correct is vanwege de onjuiste meterstand die is gebruikt voor uw berekening.

Ik heb BudgetEnergie Office hierover gebeld, die zij vanaf ongeveer dinsdag 17122019 in uw klantenservice (mijn) administratie kunnen vinden (ik weet het zeker).
De collega die ik sprak lijkt te hebben geweigerd om de meterstand in hun record te corrigeren, wat deze hele berekening die ze hebben gemaakt en gebruikt voor mijn Eindnota helemaal verkeerd heeft gemaakt !!

De juiste meterstand is (GAS 31820; Stroom 16361), maar in plaats daarvan gebruikte BudgetEnergie (GAS 31518; Stroom 16101) wat helemaal verkeerd is, waardoor ik voor Energie wordt gefactureerd die ik niet heb gebruikt en mijn factuur onnodig verkeerd is verhoogd !
De juistecorrect meterstand moet en moet worden gebruikt om mijn Eindnota te berekenen

Zonder de juiste Begin-meterstand te wijzigen en te gebruiken die ik eerder BudgetEnergie heb gegeven. Tot mijn verbazing toen ik belde om de status van dit verzoek te controleren, kreeg ik te horen dat er absoluut niets met mijn verzoek was gedaan (ondertussen heeft BudgetEnergie me gevraagd om ze – Euro 247,06 te betalen voor hun verkeerde berekening ).

Een ander ding dat ik zag in de Eindnota BudgetEnergie stuurde me was een bedrag van Euro 13,08 voor: Opslag duurzame energie (ODE). Waar is dit voor? Dit is niet juist correct en moet daarom van mijn rekening worden gehaald.

Ik kijk uit naar je snelle reactie

Gewenste Oplossing:

BudgetEnergie moet mijn verzoek goed onderzoeken en me een cover-up e-mail brief sturen over dit, in afwachting van de juiste Eindnota van hen (terwijl BudgetEnergie dit verkeerde bedrag van Euro246,06 opschort dat mij is gevraagd om aan hen terug te betalen).

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Budget Energie

8 maanden geleden - Beste meneer Friday,Dit kijkt ons klachtenteam graag verder voor u na. Er is intern een klachtenproces gestart. De behandelaar van uw klacht neemt binnen 5 werkdagen, telefonisch of per e-mail, contact met u op.Uiteraard communiceren wij de uitkomst van uw klacht ook via deze weg.Met vriendelijke groet,Budget Energie Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 18 maart 2020 om 11:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Friday,

U heeft onlangs contact gehad met de behandelaar van uw klacht. Uw eindnota is inmiddels gecorrigeerd en opgemaakt met de correcte meterstanden. Deze eindnota u heeft op 12 februari 2020 per e-mail ontvangen.

Opslag Duurzame Energie is een overheidsheffing (belasting) die een ieder die energie afneemt binnen Nederland moet betalen. Deze kosten dragen wij als energieleverancier af aan de overheid.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Beste meneer Friday