Klacht: Eindafrekening

op 20 mei 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo.
Vorig jaar (2015) juni heb ik mij aangesloten bij oxxio een 3 jarig abonnement met een laptop. Ik maakte gebruik van de oxxio app om alles in de gayen te houden. Vootschok check deed ik geregeld en mijn verbruik. Ik betaalde 174 per maand voor mij alleen en mijn zoontje van 2, dit is een best hoog bedrag, dit heb ik zelf zo hoog gehouden omdat ik het fijn vind om aan het einde van het jaar geld terug te krijgen. Het hele jaar door heb ik zoals de app aangeeft de helft van mijn maandbedrag verbruikt dus na mijn weten zou ik dus geld terug moeten krijgen. Mijn voorschot check was dan eerst ook dat ik tussen de 3 en de 500 euro terug zou krijgen. Later is dit rond de 1000 euro geworden. Ook werd mij destijds verteld dat wat je in de zomermaanden niet verbruikt meeneemt naar de wintermaanden zodat je altijd goed uitkomt. Nu ben ik deze maand (mei) overgestapt naar de Engie omdat ik graag lagere maand kosten wou. Vandaag (20 mei) heb ik mijn eindnota gekregen en moet ik 100 euro betalen aan de oxxio terwijl ik geen enkele maand volledig mijn voorschot bedrag van 174 p.m heb verbruikt dus lijkt mij dat ik geld terug zou krijgen.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer deze mysterie opgelost is en wanneer ik alles duidelijk in kaart heb hoe het zit

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 mei 2016 om 09:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Lucassen,

We hebben uw klacht reeds via de website klachtenkompas ontvangen. We hebben je de volgende reactie verstuurd:

Beste mevrouw Lucassen,

Ik kan mij goed voorstellen dat je ons om een opheldering vraagt over de voorschotcheck. Toch is de hoogte van je eindnota grotendeels door de boetes veroorzaakt. We hebben intotaal 300 euro aan boetes bij je in rekening gebracht. Hierdoor valt het resultaat van de eindnota tegen.

Dit betekent dat de voorschotcheck wel goed gegaan is. Daarnaast kun je geen rechten ontlenen aan de voorschotcheck. De voorschotcheck geeft altijd een indicatie van het verbruik en de leveringskosten. Hierin zijn overige kosten zoals bijvoorbeeld de energiebelasting niet in meegenomen, waardoor het resultaat kan wijzigen. Ik hoop dat mijn uitleg je iets meer duidelijkheid geeft.

Met vriendelijke groet,

Esther
Medewerkerster Oxxio Webcare

Heeft op 23 mei 2016 om 22:20 geantwoord

Ik vind dat de hele oxxio app een grote oplichterij is omdat een indicatie nooit 800 euro of zelfs wel meer verschil kan geven

Alle klachten die gemeld zijn door AngelicaLucassen