Klacht: Eindafrekening

advrie op 24 oktober 2017 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Het bedrijf int het maandelijkse voorschot vooraf wat al zo’n onzin is en bij een eindafrekening duurt het veel te lang voordat je je eindafrekening krijgt, en dan moet je er zelf nog om vragen.
En dat terwijl jezelf de meterstanden/eindstanden heb gemaild.
Daarnaast als je een bedrag (wat teveel is betaald) retour krijgt moet je nog langer wachten.
Er moet maar eens een flinke bezem door dat bedrijf en sancties worden opgelegd als zij het e.e.a niet binnen 4 weken hebben geregeld zeker in de huidige tijd en de digitale mogelijkheden.

Snellere afhandeling van eind/jaar afrekeningen op straffe van boete.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 24 oktober 2017 om 13:09 geantwoord

Beste meneer De Vries,

Ik heb het verloop van de overstap en het opmaken van de eindnota nagekeken, en wil graag hieronder op een rijtje zetten hoe dit is gelopen.

Op 15 september 2017 bent u overgestapt naar een andere leverancier. Op 16 september hebben wij hiervoor de meterstanden ontvangen. Wanneer u eindstanden doorgeeft moet een leverancier 3 weken wachten met het opmaken van een eindnota. Dit is omdat tijdens deze periode uw huidige leverancier, de netbeheerder, of uzelf deze meterstanden nog kunt wijzigen. De periode van 3 weken verliep op 7 oktober 2017.

Vervolgens hebben wij binnen een week, namelijk op 13 oktober 2017 uw eindnota opgemaakt. Het door u terug te ontvangen bedrag is binnen 2 weken, op 23 oktober 2017 aan u overgemaakt op het bij ons bekende rekeningnummer.

Wettelijk gezien heeft een leverancier 6 weken de tijd om uw eindnota op te maken, mede door de eerder genoemde correctieperiode van 3 weken. Door de eindnota op 13 oktober 2017 op te maken zijn wij ruim binnen de 6 weken gebleven, en komen we zelfs op de door u gewenste 4 weken.

We begrijpen dat u de zaken graag zo snel mogelijk afgehandeld wil zien, echter zijn dit wel de afspraken zoals die binnen de gehele energiemarkt zijn vastgelegd.

Het vooruit betalen van een maandbedrag gebeurt niet bij alle leveranciers, maar is wel gebruikelijk in de energiemarkt. Het is immers een voorschot op uw verbruik.

Wij vinden het jammer om te zien dat u niet tevreden bent over het betalen van uw voorschotten en de afhandeling van uw eindnota. We hopen dat uw nieuwe leverancier beter aansluit bij uw behoeften en verwachtingen.

Met vriendelijke groet ,
Budget Energie Webcare

advrie

Heeft op 25 oktober 2017 om 13:52 geantwoord

Het is een leuk standaard verhaaltje van Budget Energie, maar er zijn energie leveranciers die dat wel sneller kunnen en dan spreek ik uit eigen ervaring !
Overigens is wettelijk gezien is de MAX. PERIODE waarin dit moet zijn afgehandeld, maar goed als Budget Energie zo wil omgaan met z'n klanten prima, maar dan is dit de laatste keer voor mij dat ik opnieuw klant ga worden!

Alle klachten die gemeld zijn door advrie