Klacht: eind afrekening klopt niet

op 26 mei 2021 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Geachte mijnheer of mevrouw,

n.a.v uw torenhoge eindafrekening wil ik graag met u overleggen i.v.m. dit echt niet kan kloppen.
Sinds 8 maanden was ik klant bij uw energie maatschappij.

Hiertoe werd ik telefonisch overgehaald. U zou mij voor e. 72,00 per maand energie; gas en elektra leveren.
Na enige maanden kreeg ik bericht dat ik plotseling e. 105,00 moest gaan betalen i.v.m. meer energie gebruik.
Dat kan i.v.m. de winter. Ik heb 8 zonnepanelen die zouden minder opbrengen? Oke, dacht ik, dan betaal ik dit bij de eindafrekening bij. Paar keer e.33,00 per maand.

Paar maanden terug werd ik gebeld door Kas van Essent. Ook hij bevestigde me dat dit klopt dat ik nu e.105,00 bij moest betalen. Energie direct is van Essent, zei hij. Daarom is het me een raadsel hoe u aan e. 899,00 komt. Essent biedt me een contract van e. 82,00. Dan kan het toch nooit kloppen met u eindbedrag.

Ik hoop op uw positief resultaat, anders ben ik genoodzaakt verdere stappen te gaan zetten.

Graag uw reactie.

Hoogachtend,

Mevr. N. de Bruijn
Jacob de Jonghstraat 9
4171 BX Herwijnen
Tel. 0683386955

Wanneer ik serieus wordt genomen en ik een paar keer e.33.00 per maand bij betaal zoals eerder aangegeven.

Ik zal dan dit kloppende bedrag meteen aan u bank overmaken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 27 mei 2021 om 10:13 geantwoord

Hartelijk dank voor het telefoongesprek. Zoals aangegeven heeft de bijbetaling te maken met een te laag termijnbedrag en het feit dat je slechts enkele maanden klant bent geweest. De wintermaanden zijn altijd een stuk duurder en de zomermaanden ter compensatie heb je niet gehad. Daarnaast zit er ook een boete in.

Zoals afgesproken wacht ik even de eindafrekening af die je gaat toesturen per e-mail. Dan kunnen we deze vergelijken.

Groetjes,
Dial
Webcare Energiedirect.nl

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]