Klacht: eigen risico

op 02 mei 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Ik heb een zonnebril op sterkte gekocht gekocht bij Hans Anders in Maastricht op tweede paasdag.
Naast deze bril mocht ik nieuwe glazen voor mijn bestaande bril uitkiezen.
we zijn uiterst vakkundig geholpen, totdat de opticien de nieuwe glazen in de bestaande bril (design bril van Gijs )en hij daarbij de bril brak.
Mijn eis is dat de bril vergoed wordt inclusief mogelijk nieuwe glazen, omdat de huidige mogelijk, niet passen, in het nieuwe montuur..
Opticien beweerde dat het inzetten van glazen in een bestaande bril. eigen risico was hetgeen ons bij aankoop verteld was cq had moeten worden.
Ik heb aangegeven dat dit niet gebeurd was, niet bij bestelling noch bij ophalen bril. Hem trof geen blaam vertelde betreffende opticien, was niet zijn taak, maar dat van zijn collega.
Men ging niet in op het vergoeden van de bril( waar mijn dochter zeer aan gehecht was, daarom koos ze geen nieuwe. Bovendien stond in de voorwaarden, die mijn dochter getekend zou hebben bij aankoop dat het een eigen risico was. Ik vind dit niet in de voorwaarden(op internet) en de voorwaarden werden ook niet aangereikt.
Uit coulance mocht er wel een nieuwe Hans Anders bril uit gezocht worden, hier gaan wij niet mee akkoord.
Wij eisen de betaling van een nieuwe bril , gelijk aan de waarde van haar bril zodat zij zelf waar dan ook maar een nieuwe kan uitkiezen.
Wij wachten uw antwoord af als het snel gegeven kan worden, Zij gaat 3 mei naar Brazilie voor drie maanden en heeft daarvoor een nieuwe bril nodig.
Mocht u niet tijdig antwoorden dan zijn wij genoodzaakt de Arag in te schakelen.
Vertrouwend op een goede oplossing groet ik met vriendelijke groet,
Els Schenk(ouder) en Lois Dejalle(.klant)
)P.S De breuk is niet zicht baar op een foto, maar opticien heeft een verklaring gegeven dat hij de bril stuk maakte.

gelijkwaardige GIJS bril die door Hans Anders betaald wordt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 02 mei 2017 om 16:59 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door loisdejalle