Klacht: Voedselvergiftiging tijdens 3 daags verblijf en slecht contact nadien

salomo200 op 19 juni 2023 over Efteling in de categorie Attractiepark

Recent op klacht NL een klacht neergezet inzake een voedselvergiftiging tijdens de eerste nacht van ons 3 daags verblijf in de Efteling. Hierdoor zijn de 2 dagen erna compleet in het honderd gelopen voor mij en mijn 9 jarige dochtertje. 550 euro voor alleen het verblijf wat voor ons ontzettend veel geld is dat is een understatement. 250-300 euro uitgegeven aan andere dingen in het park met name cadeaus om de teleurstelling voor mijn dochtertje te beperken want ik was goed ziek, heb meer gezeten dan dat ik met haar in attracties kon.

Formulieren ingevuld die ik bij de balie kreeg. Vervolgens lang niks gehoord en daarna een mail waarin geopperd werd dat ik het waarschijnlijk thuis opgelopen zou hebben.

Dit was de reden voor mijn klacht op deze website. Vervolgens wordt voor de eerste keer normaal contact met ons opgenomen op basis van de klacht in plaats van op basis van de formulieren en het begeleidend schrijven. De mevrouw die ons belde was wel begaan ze was wat dat betreft de eerste, maar de mensen boven haar daar hebben we wel iets op aan te merken (inmiddels 3 weken verder).

Ze hebben ons 2 vrijkaarten aangeboden. Maar de reis is 3.5 uur heen en 3.5 uur terug. Hierop een tegenvoorstel gedaan om de helft van 1 nacht zelf te bekostigen in een rustige periode zodat mijn dochter toch de rest van het park kan bekijken en de Caro voorstelling af kan zien. De 2e dag was vreselijk na de nacht waarin ik zo ziek werd. We waren de 2e dag in het theater we hadden kaarten bijgeboekt, maar ik was zo ziek dat we na 30 minuten toen de show stil viel naar het hotel zijn gegaan. Bijna een uur over gedaan omdat ik vaak moest zitten, zo misselijk en slecht te pas. Ook hebben we betaald voor ontbijt waar ik bar weinig aan heb gehad doordat ik ziek was.

Volgende ochtend gemeld bij de balie hoe de eerste nacht en de 2e dag waren verlopen, gemeld dat ik zo ziek ben geworden van iets in het park. De Efteling heeft de meest waarschijnlijke 2 oorzaken doorgekregen van ons. Vervolgens blijft normaal contact 2 weken uit. Iedere reactie was van een ander personeelslid en kort, geen enkel initiatief tot een normaal gesprek. Als men vervolgens vraagt naar een kort gesprek met iemand die wel ergens over gaat en beslissingen als dit neemt dan is dit niet mogelijk.

Mooiste was de laatste mail, daarin stond glashard dat ik dan bij de balie aan had moet geven wat ik als gewenste compensatie zie. Duidelijk aangegeven dat het de eerste keer in 3 weken is dat ik de term compensatie überhaupt hoorde vallen. Ook ging men ervan uit dat 2 attractie kaartjes compensatie waren voor de voedselvergiftiging, maar dat was voor een badkamer die niet schoon was waar nog ondergoed lag van de vorige gasten. Dus men weet ook niet waarover precies gecommuniceerd is.

Mijn algemene advies aan mensen is, als u ziek wordt bewaar samples zodat de NVWA het uit kan zoeken anders leggen bedrijven als dit alle schuld bij u.

Het is bijzonder droevig, ik zal niet teveel uitweiden over onze situatie maar neem van me aan dat mijn kleine meid dit uitje echt nodig had na alle ziekte, overlijdens en ellende de afgelopen jaren.

Blijf nu zitten met het gevoel dat ik voor leugenaar wordt versleten. Kennissen leggen wat geld bij elkaar zodat we een weekendje naar slagharen kunnen in oktober of november.

Nog maar een keer, als u ziek wordt in een park of hotel, bewaar samples en zorg dat uitgezocht wordt waardoor u ziek werd. Hopelijk helpt dit een paar mensen zodat ze iets als wat ons is overkomen nooit overkomt.

Iedere oplossing die maakt dat mijn dochter die Caro show uit kan kijken, daar heeft ze het dag in dag uit over. Ze heeft ook zo\'n boekje met foto\'s ze fantaseert over hoe het verder gegaan zou zijn.

Iedere oplossing die maakt dat een deel van deze nasmaak verdwijnt.

Zelf al aangegeven dat ik zelf de helft zou kunnen bijdragen.

Verbetering in de communicatie is een algemeen advies. Als er iets zeldzaams als dit gebeurd dan is fatsoenlijk contact wel het minste. Net zoals duidelijkheid. Men had aan de balie gelijk al anders kunnen handelen door even te gaan zitten met een klant en het formulier ter plaatse in te vullen als iemand er zo beroerd uitziet.

Over het gesprek op basis van de vorige klacht zij was correct, de eerste persoon die even bereid was te luisteren na 3 weken, en ik neem het haar niet kwalijk dat het allemaal zo loopt. De mensen die over dit soort incidenten beslissingen nemen.... Geen goed woord voor over.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Efteling over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Efteling in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Efteling een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Efteling

Heeft op 23 juni 2023 om 11:17 geantwoord

Dankjewel voor je bericht en wat een heftige situatie. We gaan telefonisch contact met je opnemen. Hopelijk zien wij jullie hierdoor toch snel weer in de Efteling. ^Stephan

Reactie van de melder van de klacht salomo200

7 maanden geleden - Ontving een bericht dat de Efteling een bericht heeft achtergelaten. Voordat ik op opgelost klik wacht ik eerst even het contact af. Fijn dat er nog een keer contact opgenomen gaat worden Stephan.

Reactie van de melder van de klacht salomo200

7 maanden geleden - Onder een klacht over het slechte contact wordt een reactie geplaatst dat men contact met ons opneemt. Vervolgens horen we niks? Sorry ik heb hier geen woorden voor.

Reactie van de melder van de klacht salomo200

7 maanden geleden - Het is helaas niet opgelost. Zaterdagmiddag heeft iemand kort mijn vrouw gesproken (3 minuten) die er niet bij was in de Efteling. 2 vrijkaartjes waar we niks aan hebben mag men houden. Ben ontzettend kwaad over hoe dit is verlopen de afgelopen 2 maand. Als u ziek wordt in een park of hotel, bewaar samples en zorg dat uitgezocht wordt waardoor u ziek werd. Hopelijk helpt dit een paar mensen zodat ze iets als wat ons is overkomen nooit overkomt. 800 euro weg, 1 week ziek geweest, mijn dochtertje dat haar verjaardagscadeau in het water heeft zien vallen. Normaal contact of meedenken is schijnbaar niet mogelijk. Het hele verloop vanaf de balie bij het hotel was behoorlijk walgelijk. Het contact vanaf het opsturen van de formulieren zo goed als niet bestaand.

Alle klachten die gemeld zijn door salomo200