Klacht: schommelschip

Sinem Sahin op 03 juli 2022 over Efteling in de categorie Attractiepark

Gisteren op 2-7-2022 rond 20:45/21:00 was ik in de schommelschip. Een medewerker liet de hele schip stoppen, omdat ik mijn telefoon vast had. Eerder op de dag was ik er ook in en was dit geen probleem. Ik vind het niet kunnen dat deze medewerker me eruit heeft gestuurd en heel de attractie heeft laten stoppen puur alleen omdat ik mijn telefoon vast had. Mijn vrienden werden ook weggestuurd, terwijl ze niks gedaan hadden. Uiteindelijk mochten ze blijven, omdat ik aangaf dat ik het alleen was. Het was een naar gevoel om zo weggestuurd te worden. En de manier waarop vond ik ook vreselijk. Het was mijn eigen risico geweest als ik mijn telefoon zou laten vallen. Ik heb heel lang in de rij gewacht en heb ervoor betaald. Dit was niet acceptabel! Vond het een overbodige reactie van deze mevrouw. Ik wil dat hier iets aan gedaan wordt.

Dat deze mevrouw hierop aangesproken wordt en haar excuses aanbiedt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Efteling over deze klacht.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Efteling in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Efteling een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Efteling

Heeft op 12 juli 2022 om 10:39 geantwoord

Bedankt voor jouw bericht. Het is niet toegestaan om te filmen met een telefoon in achtbanen en de Halve Maen. Voor de veiligheid kunnen we dan inderdaad de attractie stopzetten. De GoPro is toegestaan in alle attracties. Deze dient in een harnas te worden gedragen. Ieder harnas is toegestaan echter dient de GoPro op een veilige manier bevestigd te worden. ^Jamie

Sinem Sahin

Heeft op 12 juli 2022 om 15:47 geantwoord

Bedankt voor je snelle reactie. Het is mij nu duidelijk dat het voor veiligheid niet is toegestaan. Toch is het niet gecommuniceerd. Dit heeft er toe geleid dat mijn ervaring minder prettig is geweest. De voornaamste reden van mijn klacht is niet dat ik eruit ben gezet maar op welke manier. Dat er een fel reactie staat tegenover onwetendheid of een misverstand is in mijns inziens bagger. Derhalve wil ik graag een compensatie of verontschuldiging wat mijn innerlijke rust kan koesteren.

Hoogachtend,

Sinem Sahin.

Bericht van Efteling

3 weken geleden - Bedankt voor jouw feedback! Wij gaan het intern bespreken met de collega in kwestie zodat dit in de toekomst niet meer voor zal komen. Nogmaals onze excuses en wij hopen je desondanks snel weer te mogen verwelkomen. ^Jamie

Alle klachten die gemeld zijn door Sinem Sahin