Klacht: zeer slechte accomodatie

op 14 juli 2019 over Effe Weg in de categorie Reizen Algemeen

Heb een best dure reis geboekt bij Effeweg.nl, vooral omdat ik in mijn eentje reis en 200 euro meer moet betalen bovenop de normale prijs.
Het hotel waar we werden ondergebracht was echt slecht. De kamer was oké, maar het eten daar… abominabel. Eerste avond: droge lap varkensvlees, niet weg te krijgen, met twee amper eetbare kleine aardappeltjes in de schil en een kwakje puree, vergezeld van drie of vier dobbelsteentjes peen en knolraap. Tweede avond: droge lap kalkoen, niet weg te krijgen, met twee miserabele aardappeltjes in de schil en een paar blokjes peen en knolraap. Derde avond…hét dieptepunt… bruine drab dat moest doorgaan voor champignonsoep… niet te eten en als hoofdgerecht een droog stukje kip overgoten met dezelfde drab die eerder werd geserveerd als champignonsoep…
Breadpudding: vier droge, rauwe boterhammen met een kwak custard… Armenvoer en niet te eten! Inmiddels had ik allang besloten om voor de lunch een heerlijke warme maaltijd met alles erop en eraan te eten, dus ik hoefde in het hotel niet meer te eten, behalve wat brood, want ik had mijn portie al binnen. Ik heb vaker tochten naar Engeland gemaakt, en mijn ervaringen waren altijd goed. Maar met Effeweg dus niet. De Jurys Inn Hotels waren wel goed, maar het Clarion was een regelrechte aanfluiting en daar moesten we vijf dagen doorbrengen. Effeweg heeft ervoor gekozen om mijn negatieve commentaar niet te plaatsen -oftwel te negeren- en daarom wil ik een officiële klacht indienen tegen een reisorganisatie die wel het maximale bedrag wil opstrijken voor een reis waar je gewoon niet blij van wordt.
Bijvoorbeeld ook dagtocht naar Studley National Park… waar je een hele dag zou kunnen doorbrengen… wij hadden in eerste instantie minder dan anderhalf uur… na veel soebatten met de chauffeur werd dat een half uurtje later, dus minder dan twee uur. En daar moest je dan ruim 16 pond voor betalen. En het volgende bezoek was een stadje (Harrogate) waar echt helemaal niks te beleven viel. Dus ik voel me nogal beroofd van mijn 16 pond… want behalve een kleine wandeling door een grasveld zat er niet in, omdat er geen tijd was.

Ik wil mijn 16 pond terug voor het bezoek aan Studley Royal Park, dat was pure geldroverij... zonder dat er tijd werd gegeven om daar alles te bezoeken. En misschien ook een kleine genoegdoening voor het feit dat ik genoodzaakt was om twee dagen een dure lunch te betalen, zodat ik wel een fatsoenlijke maaltijd kon gebruiken (met heerlijke verse groente en vlees) zodat ik de rotzooi in het hotel niet hoefde te eten. Want dat was meer dan schandalig.
Ik werk 40 uur per week, ben 11 uur per dag van huis... en in het weekend ben ik mantelzorger... Ik heb zeer uitgekeken naar deze vakantie (de eerste in 4 jaar tijd), maar de kwaliteit van het hotel (chagrijnige medewerkers, het oneetbare eten werd letterlijk voor je neus gekwakt... áls ze al iets kwamen 'kwakken', want soms moest je wachten en had iedereen z'n eten al op voor jouw maaltijd eindelijk verscheen... en kreeg je opmerkingen zoals 'don't think that we forgot to serve your meal... We're very busy you know?!!' en werd je daarbij enorm nijdig aangekeken... ja echt! (alsof we een stelletje armoedzaaiers waren). Clarion Hotels zijn echt slecht. Ik ga ook nooit meer een reis boeken via Effeweg. Dat door Effeweg mijn commentaar volledig genegeerd wordt, dat er ook geen reactie op komt... Sorry... Ik ga Effeweg bij iedereen afraden. Daar ben ik ook al een paar weken lang mee bezig :)
Chauffeur: aardige vent die enorm zijn best deed, maar hij kende de reis niet en wist ook niks interessants te vertellen over de omgeving. En als hij al wat vertelde dan klopte daar geen moer van. Geen klacht over de chauffeur, hij deed zijn best en was ook maar in het diepe gegooid. Maar de term 'chauffeur en reisleider' was op hem niet van toepassing. Kortom: Effeweg is enorm in gebreke gebleven, heeft niet voldaan aan de verwachtingen. Hotel was voor de 'armen' blijkbaar en je werd ook behandeld daar als oud vuil (afgezien van Jurys, wat wel op orde was).

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Effe Weg over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Jacquelyse