Klacht: Eenzijdige

op 20 mei 2017 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Ik heb al jaren een jaar abonnement bij de RET. Hiermee reis ik voornamelijk naar en van mijn werk. Toen er op 19 mei bij het reizen plotseling ik niet kon inchecken binnen het gebied waar mijn abonnement geldig is. Na een belletje met de klantenservice van de RET bleek dat mijn abonnement was stopgezet na aanleiding van een mislukte automatische incasso ontstond er een betalingsachterstand in april 2017. Tijdens het gesprek kreeg ik ook te horen dat mijn abonnement was geblokkeerd en dat mijn “dossier” naar het incassobureau was gestuurd. Ik zou in april een mail hebben ontvangen betreffende een betalingsherinnering voor het bedrag van de maand april. Na controle in mijn mailbox bleek ik inderdaad 2 mails te hebben ontvangen. Op 21 en 28 april, echter deze mails kwamen in de spambox van mijn mail binnen. Ik heb deze niet gezien echter voor de RET, die inmiddels ook de maand mei hebben geïncasseerd, staat het in de voorwaarde dat zij het recht hebben om mijn dossier naar het incassobureau te sturen deze zal gelijk €40 rekenen boven op het bedrag en mijn abonnement direct opgezegd zal worden. Volgens de voorwaarde zoals gesteld door de RET mag ik ondanks dat mei succesvol was afgeschreven niet meer reizen met mijn abonnement in dezelfde maand mei en zal het bedrag ook niet teruggestort worden. Wil ik nog kunnen reizen naar mijn werk in de maand mei dan moet ik voor 79 euro een nieuw maand abonnement kopen. Dit betekent dat ik 119 euro aan de incassobureau moet betalen voor de nog openstaande maand april, het bedrag voor de maand mei kwijt ben namelijk 79 euro en ik moet nogmaals 79 euro uitgeven voor een nieuw maand abonnement. Ik begrijp dat ik moet betalen om te reizen. Er was totaal geen onwil om te betalen, ik heb alleen de betalingsherinnering niet gezien aangezien deze in mijn spambox belandde. Er is geen brief naar mijn huisadres gestuurd om mij op de hoogte te stellen van mijn betalingsachterstand, als ik het zou hebben ontvangen had ik met zekerheid het bedrag betaald. Er is ook geen mogelijkheid om in gesprek te gaan met de RET over de ontstane situatie want zij hebben het dichttimmert dus je kan nergens aanspraak op doen, om een situatie die ik zelf niet bewust heb gecreëerd maar is ontstaan door mails die ik niet onder ogen heb gekregen te herstellen.

Ik zou het mooi vinden nu ik ongeveer €280 in de maand mei heb uitgegeven om te kunnen reizen met de RET of ik met iemand in gesprek kan gaan en te horen kan krijgen waarom er geen brief naar mijn huisadres is gestuurd betreffende de mislukte automatische incasso.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Irineu