Klacht: Een gratis staal aanvragen en dan een factuur krijgen.

op 12 juli 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Ben via een link een aanbieding aangegaan om Forskolin Naturals voor een periode van 10 dagen gratis uit te proberen.
Na ontvangst zonder enige indicatie verder, kreeg ik een aantal dagen later een factuur (digitaal) om maar even Euro 99,91 te betalen.
Tot op heden (een aantal aanmaningen verder, telefonisch contact en emails van zowel Billink als iemand van Bralex), weiger ik pertinent om te betalen. Inmiddels ook heel wat forums gezien en veel dezelfde reacties gelukkig. Hoop dat er door jullie en/of andere instanties stappen genomen kunnen worden tegen dit bedrijf en dit soort praktijken. Voor mij is dit pure oplichting !

Ik wens dat mijn factuur gecrediteerd wordt omdat ik:
- nooit een bestelling heb geplaatst;
- trouwens nooit een betaalwijze heb aangegeven ( wat zij beweren van wel );
- nooit de vermelding van een bedrag heb gezien;
- nooit een eerste factuur heb ontvangen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

Bericht van Bralex

2 maanden geleden - Beste Sonja Luyten, Per e-mail hebben wij u alles toe doen komen omtrent uw bestelling. Op d.d. 27.5.2017 heeft u een bestelling geplaatst. Ten tijde van uw bestelling bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en dan gaan wij er vanuit dat dit ook echt gelezen is, waardoor dit soort misverstanden niet kunnen ontstaan. U heeft een bevestigingsbrief ontvangen van ons met een Track ID zodat u weet wanneer het pakket geleverd zal worden op het afleveradres en u heeft van Billink ook een bevestigingsbrief dan wel een factuur ontvangen in uw e-mailbox waardoor u in principe voor de tweede keer bent geattendeerd dat u een betalingsverplichting aan bent gegaan. Ten tijde van uw bestelling staat er boven in wat het totale aankoopbedrag zal zijn als u na uw testperiode besluit door te gaan met de kuur van 30 dagen, ook heeft u zelf de betaalmethode gekozen, aangezien er meerdere mogelijkheden zijn om te betalen. Dus het is daarom frappant dat u niet op de hoogte was van het feit dat na de testperiode het aankoopbedrag betaald dient te worden. U heeft op d.d. 1.6.2017 het pakket ontvangen en dan kunt u de supplementen testen, wel te verstaan 10 hele dagen. Op de 10de dag dient u een keuze te maken of u doorgaat met de kuur van 30 dagen of dat u de kuur terugstuurt binnen 14 dagen. Indien u voor het laatste had gekozen en het geopende pakket binnen 14 dagen geretourneerd had, was de factuur gecrediteerd aangezien u zich aan het retourbeleid heeft gehouden. Voor gesloten verpakkingen geldt 14 dagen een zichttermijn en 14 dagen heeft u de tijd om het terug te sturen, nadat u wel netjes heeft gemeld dat u het pakket retour zal sturen. Tevens krijgt u hierbij nog de links waar alle informatie staat wat u nodig heeft omtrent onze unieke aanbieding, zodat u dit nogmaals kunt doorlezen; www.forskolinnaturals.nl/algemene-voorwaarden.html www.forskolinnaturals.nl/retourneren.html Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Laura

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 03 oktober 2017 om 10:32 geantwoord

Beste Sonja Luyten,

Per e-mail hebben wij u alles toe doen komen omtrent uw bestelling.

www.forskolinnaturals.nl/algemene-voorwaarden.html
www.forskolinnaturals.nl/retourneren.html

Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Laura

Alle klachten die gemeld zijn door sonja luyten