Klacht: Telefoon niet gerepareerd teruggekregen, onbruikbaar leentoestel gehad

op 27 september 2018 over Dynasure in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Op 27 augustus een claim ingediend voor mijn kapotte iPhone. Beschreven defecten: barst in het scherm, speaker functioneert niet goed, stil-knop (aan de zijkant) functioneert niet goed.
De speaker is erg zacht, bellen is bijna niet mogelijk. De stil-knop aan de zijkant functioneert neit goed, springt eenvoudig van stil naar geluid, ook zomaar.
Op 30 augustus goedkeuring gehad voor de claim, afspraak gemaakt voor 5 september. Koerier was meer dan een uur te laat (buiten het tijdvak). Afspraak afgezegd om toch te wachten op de koerier.
Op 6 september word ik gebeld, met de mededeling dat mijn toestel nog niet klaar is, de medewerker stelt voor een leentoestel diezelfde avond te leveren, tussen 18:00-22:00. Hele avond thuis geweest en gewacht, geen bel, geen email, geen telefoon.
Op 7 september gebeld met Dynasure; levering op 6 september was niet mogelijk. Leentoestel wordt vanavond aangeboden. Het leentoestel is die avond binnen gekomen. Bellen blijkt niet mogelijk. Een enorme storing op de lijn, zelfs bellen met de klantenservice gaat niet. De hoorn wordt er 3x opgegooid door Dynasure, omdat ik niet te verstaan ben.
Op 10 september Dynasure aan de lijn. Omruilen van leentoestel niet mogelijk. Mijn eigen toestel is ook nog niet klaar. Retourneren van mijn eigen toestel (dan ben ik in ieder geval bereikbaar) is ook niet mogelijk.
Op 13 september afspraak gemaakt om mijn telefoon te komen leveren, tussen 08:00-13:00. Halve dag vrij genomen van werk, geen bel, geen koerier, geen telefoon. Klantenservice gebeld (met de storende telefoon). Bezorger stond bij de verkeerde deur. Koerier komt meteen terug. Is er pas om 14:00. Hele dag vrij genomen inmiddels.
Koerier is aan de deur. Hij maakt de envelop voor mij open. Telefoon is nog steeds stuk. Toestel niet aan genomen. De barst is gemaakt. De stil-knop functioneert nog steeds niet, is niet naar gekeken. Klantenservice gebeld, daar wordt mij verteld dat de stil-knop is bekeken en gewoon goed was (?). Ik moet het toestel de volgende dag accepteren, eerder kan er niet verder gegaan worden met het proces. De oplossing is: het toestel aannemen, nieuwe (gratis) claim indienen, en weer het toestel op laten halen. Werkend leentoestel krijgen is mogelijk volgens de medewerker. Expliciet nagevraagd aan haar. Is inderdaad mogelijk.
Op 14 september wordt de telefoon weer aangeboden, tussen 08:00-13:00, weer een halve vrij dag opgenomen. Zelfde telefoon wordt aangeboden, nog steeds niet goed functionerend. Envelop is gewoon weer met tape dichtgeplakt. Ik besluit het toestel te accepteren en het leentoestel te retourneren, tegen advies van de bezorger in.
Klantenservice gebeld over verder afwikkeling. Nieuwe claim indienden voor dit defect kost wederom eigen risico.

Huidige status: Nog steeds een kapotte telefoon, inmiddels werkt de stil-knop helemaal niet meer. Eigen risico betaald, premie ook afgeschreven, nog geen oplossing ontvangen van Dynasure.

Zo snel mogelijk deze telefoon gratis repareren;
aub bij afhalen een correct werkend leentoestel aanbieden.

Tevens tegemoetkoming van Dynasure voor alles wat mis is gegaan (te laat afhalen, te laat brengen, kapot toestel afleveren, niet kijken naar defecten, geen oplossing bieden, hoorn erop gooien, kapot leentoestel aanbieden, geen mogelijkheid tot omruilen leentoestel). Retournering premie van de maand september retournering eigen risico.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynasure

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynasure nog niet in behandeling is genomen.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynasure in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynasure een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynasure

Heeft op 16 oktober 2018 om 11:28 geantwoord

Beste heer Broxterman,

Bedankt voor uw bericht.

Allereerst onze welgemeende excuses voor de ontstane situatie en het ongemak. Wij zien dat uw klacht reeds in behandeling is genomen en dat uw toestel is aangemeld voor een nieuw reparatietraject. Nadat de Find My Iphone is uitgeschakeld op uw toestel ontvangt u automatisch een e-mail om een afhaalafspraak in te plannen.
Uw verzoek tot compensatie kunnen wij niet honoreren.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak!

Ervan uitgaande u voldoende geïnformeerd te hebben.

Team WeCare Dynasure

Reactie van de melder van de klacht Klacht__NL

9 maanden geleden - Bedankt voor uw bericht.Zoals reeds aangegeven in Mijn klacht, van 19 dagen geleden:-Nieuwe claim indienden voor dit defect kost wederom eigen risico. -Beroep doen op garantie is ook mogelijk, dan is er echter geen mogelijkheid tot een leentoestel (?)Ik heb hier geen ander toestel meer. Gezien het verleden (telefoon is dagen weg), wens ik graag een leentoestel te ontvangen bij de afhaling van mijn telefoon. Gezien de situatie en de dingen die ik reeds heb doorstaan, lijkt mij dit geen onredelijk voorstel, en kunnen we het beide netjes afhandelen.

Heeft op 16 oktober 2018 om 11:49 geantwoord

Bedankt voor uw bericht.

Zoals reeds aangegeven in Mijn klacht, van 19 dagen geleden:

-Nieuwe claim indienden voor dit defect kost wederom eigen risico.

De status van deze klacht is dus nog zeker niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Klacht__NL