Klacht: Claim afgewezen

op 18 september 2015 over Dynasure in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Afgelopen maandag heb ik gebeld omdat mijn beeldscherm van mijn Samsung S4 zwart werd. Ik heb een basisverzekering en ben verzekerd voor val-stoot en waterschade.
Waarschijnlijk is dit door een val gekomen. Maar dit is niet zeker want op de dag dat het scherm zwart werd is hij niet gevallen. Ik heb dit ook zo uitgelegd aan de verzekering.

De claim werd behandeling genomen en ik zou bericht krijgen. Standaard procedure dacht ik.
Diezelfde avond krijg ik een mailtje dat de claim is afgewezen op basis van het volgende:

“De polis dekt blijkens artikel 3.1 het kapot gaan of niet meer functioneren van uw apparaat indien dit is veroorzaakt door een ‘storing’ (binnen 24 maanden en niet vallend onder de fabrieksgarantie) of door een ‘schade/beschadiging’, zoals gedefinieerd in artikel 1. Een ‘storing’ houdt in dat uw apparaat niet meer functioneert door een interne storing die niet is veroorzaakt door een schade-incident. Een ‘schade/beschadiging’ betekent een onverwacht en onvoorzien schade-incident zoals vallen, brand of contact met water”

Dit is toch belachelijk?! Ik zou verzekerd zijn volgens de tabel te vinden op de site van TMobile voor VAL STOOT en waterschade.
En nu hoor ik dat ik niet verzekerd ben omdat ie gevallen is.

Ik betaal al bijna 1,5 jaar verzekering en er is ook nog een eigen risico van 65 euro bij reparatie. Ik verwacht hier toch wel meer van.

Reparatie van mijn beeldscherm.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynasure over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynasure in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynasure een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynasure

Heeft op 22 september 2015 om 10:22 geantwoord

Beste mevrouw Van der Heide,

Allereerst vervelend om te horen dat uw toestel niet meer werkt en dat u dan ook nog te horen krijgt dat dit niet onder de dekking van de verzekering valt. Kan me goed voorstellen dat u hier niet blij mee bent. U heeft een verzekering bij ons afgesloten en hierin dekken wij dan ook alles wat binnen de kaders van de polisvoorwaarden valt. Aan de hand van deze voorwaarden beoordelen wij of de door u aangegeven situatie wel of niet onder de verzekering valt. Onze polisvoorwaarden kunt u trouwens terugvinden op deze pagina: http://www.dynasure.nl/faq/index.php?action=show&cat=13.

Ik heb uw claim bekeken maar heb niet kunnen vaststellen dat deze incorrect is beoordeelt. Uw claim is dan ook afgewezen omdat de door u aangegeven situatie niet voldoet aan de polisvoorwaarden. Als u het hier niet mee eens bent dan kunt u hier bezwaar tegen maken en zal de claim opnieuw worden bekeken. Verdere informatie hierover kunt u terugvinden op deze pagina: http://www.dynasure.nl/faq/index.php?action=artikel&cat=13&id=112&artlang=nl.

Ik kan u spijtig genoeg geen beter nieuws geven maar heb wel mijn uiterste best gedaan om u zo volledig mogelijk hierover te informeren. Mocht ik u nog ergens anders mee van dienst zijn dan hoor ik het graag.

Celine WeCare

Alle klachten die gemeld zijn door Cvdh88