Klacht: Afwijzing Claim

op 01 december 2014 over Dynasure in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik zit voor een half jaar vanwege mijn stage in Spanje en hier is mijn telefoon (Samsung Galaxy s4 Wit, 16gb 4g) kapot gevallen op het scherm. Deze heb ik opgestuurd naar Nederland en via Dynasure een nieuwe gekregen. Hier ben ik zeer tevreden over. Later is deze mobiel goed verpakt naar Spanje verstuurd, alleen bij aankomst is de verpakking compleet uit elkaar gerukt en vernield aangekomen bij het Spaanse postkantoor, duidelijk door meer dan dat er alleen iets zwaars op zou hebben gestaan vanwege alle krassen en openingen die op verschillende plekken van de verpakking met bubbeltjesplastic en al zaten.

Nu vind ik het heel naar om nogmaals een mobiel van Dynasure te vragen, echter heb ik de volledige polisvoorwaarden (versie Juni 2014) meerdere malen gelezen en staat er niets in wat ervoor kan zorgen dat ik in dit geval niet verzekerd ben.

Ik heb gebeld naar Dynasure en de nare situatie uitgelegd, echter is mijn claim afgewezen omdat er niet duidelijk is hoe de schade is ontstaan. Ook bij PostNL of Correos (Spaanse post) is hier geen duidelijkheid over te krijgen. Toch staat er nergens in de polisvoorwaarden dat ik niet verzekerd ben en heb ik dus nog steeds recht op een nieuwe telefoon. Bijgevoegd een schaderapport van Correos.

Ik ben tevreden wanneer mijn claim alsnog wordt geaccepteerd en ik zodra ik in Februari in Nederland ben weer een nieuwe telefoon heb, aangezien ik slechts student ben en geen geld heb voor een nieuwe.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynasure over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynasure in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynasure een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynasure

Heeft op 03 december 2014 om 15:00 geantwoord

Beste heer Wouterse,

We vinden het uiteraard zeer spijtig om te vernemen dat uw toestel beschadigd is aangekomen in Spanje. Echter zijn wij hiervoor niet verantwoordelijk. Wij hebben u conform de polisvoorwaarden een perfect toestel uitgeleverd.
Daar de schade is ontstaan tijdens het transport naar Spanje, dient u een klacht in te dienen bij het vervoersbedrijf. Wij hebben namelijk totaal geen zicht op wat er precies is gebeurd tijdens dit transport.
Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groeten, Sharon van Dynasure WeCare

Alle klachten die gemeld zijn door Alon1e