Klacht: Dynafix- Dynalogistics – Dynagroup – Vodafone vervangende toestelservice

op 26 juli 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Na een niet goedwerkende op mijn telefoon door een onderdeel van de Dynagroup laten ophalen.

Nadat jullie (een onderdeel van de Dynagroup) hebben gefotografeerd bleek mijn scherm los te zitten.

In de prijsopgave staat dat dit komt door ‘val – druk of beklemming’

X van de Dynagroup heeft in mijn beleving bevestigd dat de oorzaak niet duidelijk is en bekrachtigde deze mening (of feit) door te zeggen dat de Dynagroup niet weet hoe ik met mijn toestel ben omgegaan maar door het laten vallen of het klemzitten/drukschade zou het scherm barsten ipv loszitten.

Als ik X vraag of de oorzaak tijdens het transport in een enveloppe ontstaan kan zijn is dit uitgesloten en objectief beoordeeld door de Dynagroup.

Kortom het komt volgens haar niet door val/druk of beklemming maar waar het wel aan ligt weet niemand ;-(

Mijn toestel is heel opgestuurd, het scherm zat vast en er is niet met een schroevendraaier tussen gezeten (scherm is onbeschadigd)

Nieuwe iPhone kosteloos, oorzaak is onbekend en volgens de expert zou het toestel niet krom zijn of gevallen zijn want anders ligt het scherm in duizend stukjes volgens haar supervisie

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

Reactie van de melder van de klacht Timklacht2016

9 maanden geleden - 'Een niet goedwerkende camera' voor de goede orde. Telefonisch contact gehad met X zonder achternaam maar mailcontact met X die ook mailt vanaf @dynalogistics ondanks ze bij een heeeeeeel ander bedrijf werkt ;-) oh ja X had ook nog test laten uitvoeren met een gebruikte iPhone aan de hand van mijn klacht. Han zonder achternaam kan die test alleen niet terug vinden in hetzelfde dossier. Wat ook grappig is dat X zonder achternaam die niet voor Dynalogists werkt maar er wel vandaan mailt niet wist over watvoor formulier ik bedoelde (zij werkt bij Fix en niet bij Logistics) maar wel kan aanvullen wat erop het formulier staat. Leuk een telefoongesprek terug luisteren ;-)

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 28 juli 2016 om 13:18 geantwoord

Geachte klant,

Bedankt voor uw bericht.

Uw scherm zit inderdaad los blijkt tijdens onderzoek. De melding op de prijsopgave is hiervoor een algemene melding welke neerkomt op gebruikersschade. uiteraard kunnen wij u niet vertellen hoe deze schade exact ontstaan is echter is dit geen schade welke kan ontstaan zonder aanleiding. Het toestel is niet zo uit de fabriek gekomen en is door menselijk toedoen beschadigd.

De schade aan het toestel kan niet tijdens transport gebeuren daar het toestel ingepakt is en daarnaast in een shuttlebox gelegd wordt. In deze box zit een dikke schuimlaag en alleen toestellen, er is dus niets zwaar genoeg om de schade te veroorzaken aanwezig in dit compartiment en ook kan deze niet hard genoeg stoten om beschadigd te raken. Het is dus uitgesloten dat deze schade tijdens transport ontstaan is.

Wat betreft het mailadres, dit is een Vodafone Dynalogic adres. Dit is een e-mail adres welke door Vodafone klanten gebruikt wordt om vragen te stellen. Dit wil niet zeggen dat deze collega in dienst is van DynaLogic, dat is deze agent ook niet, deze agent werkt voor DynaFix. Echter weten de agents die bij DynaFix zitten ook wel dingen over het logistieke deel, dit is ons zusterbedrijf dus we zijn niet geheel onbekend met de werkwijzen die zij hanteren.

Ik wil u ook met klem verzoeken de achternaam en het persoonlijke e-mail adres uit uw klacht te halen, dit in verband met het waarborgen van de privacy van onze werknemers ( U mag uiteraard refereren naar de laatste letter van de achternaam van de agent, ik wil u alleen verzoeken de volledige achternaam uit uw bericht te halen. ) Bedankt voor uw medewerking.

Om bovenstaand samen te vatten; We begrijpen uw reactie maar kunnen niet anders dan de prijsopgave laten staan. Deze is terecht opgemaakt uitgaande van de staat waarin het toestel ingezonden is en wij zullen deze kosten dan ook handhaven.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Dynafix WeCare Team.

Bericht van Dynafix

9 maanden geleden - Geachte heer, Mijn excuses, na het lezen van mijn bericht heb ik mijn zin betreffende frustratie ook aangepast daar deze wellicht niet geheel van toepassing was. X heeft u inderdaad aangegeven dat dit niet kan komen door vallen echter sprak mijn collega hier over een situatie betreffende een toestel in een bubbelenvelop. Hoe u de term gebruikersschade interpeteert is uiteraard niet aan ons echter wanneer u met een auto bij de garage komt en er zit een deuk in kan de monteur niet aangeven hoe deze deuk er precies is gekomen. Dat geld bij iedere schade en bij ieder voorwerp. De exacte herkomst van de schade is voor DynaFix dan ook nooit aan te geven daar wij niet bij het gebruik van uw toestel aanwezig zijn. Ik geef u niet aan dat u onwaarheden verkondigd, wij zijn alleen verplicht de privacy van onze werknemers te waarborgen. Wanneer u een voor en achternaam online plaats schaadt dit de privacy van onze werknemer, vandaar mijn verzoek. Ook aan de eerste letter van de achternaam met de voornaam kan ik achterhalen over wie u spreekt dus er is ook geen enkele noodzaak de volledige naam te noteren. Dit heeft niets te maken met onwaarheden of jokken. Wat betreft het opgenomen gesprek; Dit heeft u vooraf niet aangegeven, mijn collega heeft u per e-mail al aangegeven geen toestemming te geven voor het opnemen van het gesprek, dit is dan ook niet rechtsgeldig en daarnaast zonder toestemming verkregen. Het publiceren hiervan zou ik u dan ook ten zeerste afraden. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Timklacht2016

9 maanden geleden - Graag Wil Ik u verzoeken om toch aan X tevragen of u het door mij opgenomen en verzonden telfoongesprek mag horen, tussen de 7 en 10e minuut sluit X duidelijk een gebruikersfout. X geeft naar mijn idee aan dat door de bewuste test het hele scherm barste in jullie geweldig veilige enveloppe. laat Ik nu zelf niet gebruik maken van jullie enveloppe in het dagelijkse gebruik. Mag Ik er dan vanuit gaan dat het scherm Dan ook barst? Ook beklemming is in die zelfde minuten uitgesloten door uw experts. Of het illegaal is om een telefoongesprek waarin jezelf deelneemt op te nemen durf ik niet te zeggen maar voor de zekerheid bewaar Ik hem nog even goed.

Bericht van Dynafix

9 maanden geleden - Geachte heer, X geeft geen toestemming om het gesprek te publiceren, wat betreft het zelf beluisteren van het gesprek; dit is al gedaan door een leidinggevende. Wanneer een gesprek gevoerd wordt tussen meerdere personen dienen alle deelnemers akkoord te geven voor dit gebruikt of gepubliceerd mag worden. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Timklacht2016

9 maanden geleden - Alleen mensen met een aandoening voeren gesprekken zonder meerdere personen dus dat is een gesprek doorgaans al snel in het normale verkeer. Overigens heb Ik het nog niets onrechtmatigs gedaan, Ik heb het fragment alleen aan X gestuurd zodat ze hetzelf kon terugluisteren. U gebruikt uw eigen feiten en omstandigheden naar eigen voordeel.

Bericht van Dynafix

9 maanden geleden - Geachte heer, Ik zie niet in welke feiten ik in mijn antwoord gebruik in mijn voordeel. Ik geef u slechts aan dat het gesprek al nageluisterd is door onze leidinggevende. Ik zeg u niet dat u iets onrechtmatigs gedaan heeft met het verzenden van het fragment naar X, daar heb ik het niet over gehad. heeft u nog vragen omtrent de reparatie waarmee ik u van dienst kan zijn? Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Timklacht2016

9 maanden geleden - Mevrouw, Zoiezo in het gedeelte waarin u zegt dat X doelde op dat de valschade betrekking had op haar test terwijl er duidelijk gezegd word in het gesprek dat het bij Val of stootschade het hele scherm zou barsten. U probeerde dus zonder het fragment te be luisteren iets recht te praten wat krom is. Wilt u ze allemaal horen? Ik denk dat Ik het fragment zonder toestemming ga doorsturen aan Vodafone, dan maar in overtreding. Ik Ben benieuwd wat Vodafone van jullie feiten en waarheidsbevindingen vinden.

Bericht van Dynafix

9 maanden geleden - Geachte heer, Ik zal mijzelf en onze policy betreffende het gesprek niet nogmaals herhalen. Daarnaast heb ik u gevraagd de naam van mijn collega weg te halen en in plaats daarvan schendt u nu nogmaals de privacy van een medewerker van Dynafix. Ik zal niet meer publiekelijk op uw klacht in gaan. Mocht u nog verdere vragen of verzoeken hebben wil ik u vragen contact op te nemen via wecare@dynafix.com. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Heeft op 29 juli 2016 om 09:50 geantwoord

Niet goed naar de papieren gekeken waarin ze een oorzaak melden/geluisterd naar het gesprek met X

Alle klachten die gemeld zijn door Timklacht2016