Klacht: Onderzoekskosten berekenen terwijl Smartwatch binnen de garantietermijn valt

stuupke op 26 juni 2018 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb oktober 2017 een nieuwe Smartwatch S3 SM-R760 via Ebay gekocht bij een bedrijf in Duitsland. Na een half jaar gebruik bleek dat het GPS signaal soms hapert en het niet doet. Telefonisch contact opgenomen met Samsung, ik mocht mijn horloge opsturen omdat hij nog binnen de garantietermijn viel. Ik heb toen ook het serienummer ingegeven, echter dit werd niet herkend. Ook hierover heb ik met Samsung gebeld, volgens Samsung kwam dit wel vaker voor, maar nogmaals, het zou geen probleem opleveren.
Nu het horloge sinds enkele weken bij Dynafix is, krijg ik het bericht dat mijn horloge afkomstig is uit een land dat buiten de Europese Economische Ruimte ligt. Hierdoor zou ik geen aanspraak kunnen maken op de Europese garantievoorwaarden en kan mijn horloge niet gerepareerd worden. Aangezien ik mijn horloge in Duitsland heb gekocht ging ik ervan uit dat ik Europese garantie had.
De twee Samsung medewerkers die ik aan de telefoon had, hebben mij niet gewezen op het feit dat mijn horloge uit een niet Europees land afkomstig was en dat ik hierdoor geen aanspraak kon maken op garantie. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik mijn horloge niet opgestuurd. Nu worden mij onderzoekskosten verweten, alvorens mijn horloge teruggestuurd wordt. Ik wens niet voor deze onderzoekskosten op te draaien, omdat ik hier niet vooraf op gewezen ben. Ik heb dit inmiddels een paar keer via de mail duidelijk gemaakt, echter dan krijg ik telkens mails terug van geknipte tekst over het feit dat mijn horloge niet binnen de Europese garantie valt.

Gewenste Oplossing:

Ik zit nu al een aantal weken zonder horloge. Ik eis dat DynafixSamsung mijn horloge kostenloos terugzend zonder dat ik op hoef te draaien voor onderzoekskosten. Mijn horloge is ook niet gerepareerd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

6 jaren geleden - Geachte klant, Wanneer Samsung u vooraf niet heeft gewezen op het feit dat wij alleen toestellensmartwatches kunnen herstellen welke voor de EU zijn gemaakt, dan kunnen wij u alleen adviseren om deze klacht bij hun voor te leggen. Het is voor ons zelf vooraf onmogelijk om te bepalen of een toestelsmartwatch wel of niet onder garantie afgehandeld kan worden. Daar het onderzoek en de administratie bij een dergelijke situatie niet meer worden vergoed door de fabrikant zal er vervolgens een prijsopgave worden opgemaakt. Wij kunnen hierin spijtig genoeg niets voor u betekenen. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 09 juli 2018 om 12:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte klant,

Wij hebben na het eerdere bericht niets meer van u mogen vernemen. Wij gaan er dan ook van uit dat de klacht hiermee afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dit graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dynafix WeCare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door