Klacht: Klacht: Samsung s8 terug eisen van Dynafix

ramsus42 op 03 januari 2018 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Beste,

29 December 2017 wilde ik mijn verzekerde (Chubb) Samsung S8 via Tmobile aanmelden voor een reparatie van het scherm. Na een korte google search kwam ik hier uit:

Ik heb mijn telefoon via de Samsung pagina aangemeld en de volgende dag kwam Dynafix mijn telefoon ophalen. Enige dagen later ontving ik een email dat ik 294 euro reparatie kosten moest betalen. Vreemd, ik was toch verzekerd? Na een korte chat via T-mobile kwam ik er achter dat ik mijn telefoon dus naar de verkeerde partij heb gestuurd. Stom! Gauw opgezocht hoe ik mijn telefoon terug kon laten sturen. Wellicht na het voldoen van de onderzoekskosten? Logish! Niet dus, vanaf toen begon de ellende.
Na van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, en zeker over een uur naar 0900 nummer gebeld te hebben ligt mijn telefoon nog steeds bij Dynafix en weigeren ze de telefoon per direct terug te sturen. Ik moet wachten tot 23 januari want in een email staat: Wanneer wij voor 23-01-2018 geen reactie van jou hebben ontvangen, wordt jouw toestel, ongerepareerd retour gezonden.De onderzoekskosten
hiervoor bedragen € 59,29\”

Ik heb ze toch een reactie gegegeven? Ik wil de telefoon niet laten repareren. Helaas doen ze hier niets mee.

Dit is toch te gek voor woorden? Al ging het niet om mijn probleem maar stuurde je je telefoon weg voor reparatie, schrikt van de kosten, wilt hem terug laten sturen maar ze houden hem vast voor 3 weken?

Dynafix, ik wil mijn telefoon per direct terug! Dit is te absurd voor woorden!

Uiteraard ben ik bereid de onderzoekskosten te voldoen, maar daar verwacht ik dan ook mijn telefoon zo spoedig mogelijk voor terug.

Mijn Dynafix referentie nummer:
iRMADRSA15170000

Remy van Wijk

Dat ze mijn telefoon per direct terug sturen. Veel meer vraag ik niet.

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Inmiddels weer een aantal reacties ontvangen: Geachte heer, mevrouw Van Wijk, Hartelijk dank voor uw e-mail. Naar aanleiding van uw verzoek een prijsopgave te sturen die u meteen kunt beantwoorden met ongerepareerd retour tegen onderzoekskosten, kunnen wij u het volgende mededelen. U heeft het toestel aangemeld voor beeldschermreparatie op de site van Samsung. Tijdens de aanmelding gaat u akkoord met de algemene voorwaarden. U gaat in principe akkoord met beeldschermreparatie. Indien u achteraf het toestel toch niet wilt laten repareren is dat pirma. Alleen kunt u er zelf niet voor kiezen dat het toestel ongerepareerd retour gezonden moet worden tegen de onderzoekskosten. Het toestel zal automatisch na 23-01-2018. retour gezonden worden. Indien u het er niet mee eens bent verzoeken wij u contact op te nemen met Samsung: 0900-7267864 Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Maar ook: Beste Remy van Wijk, Dank u voor uw e-mail. U hebt uw toestel aangemeld via www.samsung.drmobile.nl Via deze website wordt er een speciaal tarief gehanteerd, u ontvangt dan ook een betaalverzoek en geen prijsopgave. De op deze website vermelden prijzen zijn echter alleen van toepassing indien het toestel via de betreffende website wordt aangemeld en enkel en alleen als er voor de klachtomschrijving "gebroken display" wordt gekozen. Mocht tijdens het stellen van de diagnose blijken dat er meer defecten zijn dan vervalt het speciale tarief en volgt er een prijsopgave waarin alle defecten worden meegenomen. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Bij de aanmelding van mijn telefoon heb ik ook aangegeven dat ik een laad probleem had, en heb dus ook mijn lader mee gestuurd. Betekend dit nu dus dat het speciaal tarief vervalt? Hoe dan ook heb ik nog steeds geen telefoon terug, nog geen betaalverzoek ontvangen, en ligt het toestel te verstoffen op een schap.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

6 jaren geleden - Geachte klant, We vinden het spijtig om te vernemen dat u een nare ervaring heeft gehad met onze klantenservice. Normaliter is het inderdaad niet mogelijk om een toestel welke via dit traject is aangemeld ongerepareerd retour te zenden. De reden hiervoor is dat men vooraf al de kosten voor herstel ziet staan en hier via de algemene voorwaarden indirect ook mee akkoord gaat. Gezien deze situatie zullen wij echter een uitzondering maken en ervoor zorgen dat het toestel alsnog zo snel mogelijk ongerepareerd retour gezonden zal worden tegen onderzoekskosten. U zult hier spoedig nog een mail over ontvangen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak dat u hierdoor heeft ervaren. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Beste Dynafix. Hartelijk dank voor uw reactie. Daarbij ook bedankt voor de uitzondering die jullie willen maken. Ik wacht op jullie mailtje. Met vriendelijke groet, Remy van Wijk

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Afgelopen dinsdag mijn telefoon weer ontvangen. Super! Jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen maar ik ben blij dat Dynafix tot een keurige oplossing is gekomen. Hartelijk dank! Vriendelijke groet, Remy

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 17 januari 2018 om 10:45 geantwoord

Geachte klant,

We zijn blij dat we u alsnog naar tevredenheid hebben kunnen helpen. Daar de klacht hiermee opgelost lijkt te zijn zullen we de klacht op klacht.nl sluiten. Mocht u toch nog vragen hebben, dan kunt u natuurlijk altijd nog reageren op een gesloten klacht of contact opnemen met onze klantenservice.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door