Mijn Klacht:
Samsung S4 op 18/1/17 nieuw gekocht bij Belsimpel. Na een tijdje storing: de luidspreker kraakt. Telefoon conform instructie van Belsimpel opgestuurd naar Dynafix. 11/9 prijsopgaaf: Dynafix zegt dat er geen defect is. Onderzoekskosten 59 euro. Prijsopgaaf vermeldt: \”fabrieksgarantie december 2016 verlopen\”. Ik gebeld; de telefoon is nog geen 8 maanden oud. Mededeling callcenter: het overgelegde aankoopbewijs volstaat niet, daarom is er geen garantie. Dan denk ik: dan had je dat moeten melden, niet dat de garantietermijn is verlopen. Vervolgens diezelfde 11e september de Belsimpelfactuur dd 18/1/17 met imei-nummer etc per mail toegestuurd aan \’t mailadres dat de callcentermedewerker noemt.
Vervolgens gebeurt er niets. Ik heb nog viermaal gebeld; steeds datzelfde zeurbandje, steeds flinke wachttijd (viermaal
€ 5,00= € 20,–) belkosten. Daarbij wordt in het vierde gesprek erkend, dat men (inmiddels?) een factuur met imeinummer van mij heeft ontvangen. Waarom de reparatieafdeling daar niets mee doet? de callcentermedewerker weet dat ook niet, dit kan ook niet worden nagevraagd. \”U belt nu met het callcenter meneer\”. Of ik dan ook met de reparatieafdeling kan bellen. \”Nee dat kan niet\”. Eén van de medewerkers heeft nog een goede tip: als ik in het prijsopgaafformulier klik op de knop dat het toestel moet worden teruggestuurd komt het goed. Maar als je dat doet kom je in een Ideal-betaalscherm. Eerst die 59 euro betalen betalen, dan de telefoon terug. Je kunt dus kiezen: je laat ze de telefoon houden en vernietigen (dit gelukkig op milieuvriendelijke wijze, hoera!), of je moet 59 euro betalen die je niet verschuldigd bent. Als je geen van beide wilt, stopt kennelijk alles. Totaal een halve dag mailen en bellen helpt niets. Er is totale non-communicatie en het interesseert ook duidelijk niemand wat. En dit alles dan ook nog om de telefoon straks ongerepareerd terug te krijgen om daarmee naar een echte reparateur te gaan.. 3 tot 5 werkdagen reparatieduur zijn inmiddels twee weken en het eind is niet in zicht.
Gewenste Oplossing:
Zie boven
