Klacht: Agressieve verkoopbenadering DTG account manager

op 17 mei 2018 over DTG in de categorie Internet Diensten

Ik werd vandaag gebeld door een accountmanager van DTG over de gids- en onlinevermelding voor 2018-2019. De accountmanager legde de vraag voor wat ik wilde met de vermeldingen voor het komend jaar. Ik heb aangegeven dat ik de papieren gidsvermelding sowieso niet meer wil voor komend jaar en eventueel alleen de onlinevermelding en netwerkprofiel. Er werd hiervoor door de accountmanager een prijsvoorstel gedaan. Ik heb hierop aangegeven dat ik de offerte per mail wil ontvangen om het op mijn gemak te kunnen bekijken en naast het voorstel van 2017 te leggen. Er werd steeds op een agressieve manier aangegeven dat dit niet kon en dat dit alleen telefonisch kan. Ik heb weer aangegeven dat ik dat via mail wil ontvangen. Tot drie keer toe heb ik dit aangegeven en de account manager bleef maar doorgaan over dat dit telefonisch moest worden afgehandeld en of ik akkoord ging met het voorstel. Hij noemde zelfs de bedrijfsnaam en mijn naam en zijn naam en nogmaals of ik telefonisch akkoord ging met het voorstel. Er werd gewoon doorgedramd om te zorgen dat ik op dat moment een beslissing zou nemen en akkoord zou gaan. Ik heb aangegeven dat ik helemaal nergens mee akkoord ga en dat ik op deze manier helemaal geen diensten meer zou afnemen. Toen werd er gedreigd met dat ik niet zomaar kon opzeggen en dat er een opzegtermijn is. Ik heb altijd bij afsluiten de afspraak gemaakt dat ik geen schriftelijke verlenging wilde. Ik heb dat ook benoemd. Uiteindelijk ging de accountmanager overstag, nadat ik behoorlijk boos ben geworden, met de eis dat ik het voorstel op papier via mail wil ontvangen. Ik overweeg hierdoor om af te zien van verdere diensten van DTG

Klantgerichte benadering en bejegening en de overweging om geen diensten meer af te nemen van DTG en als ik dat wil dat ik hier geen eindeloos getouwtrek over krijg.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DTG over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DTG in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DTG een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DTG

Heeft op 23 mei 2018 om 13:21 geantwoord

Beste meneer De Oude,

Blij dat we tot een goede oplossing zijn gekomen en dat we samen tevreden verder kunnen. Goed om te horen dat alles correct is uitgesproken. Bij verdere vragen zullen we zeker voor u klaar blijven staan.

Bedankt voor uw begrip en een fijne dag toegewenst!

Jordy Hierck, DTG Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Arbogezond