Klacht: Dreigbrief, deurwaarder, slechte telefoondienst voor verzegeling gasaansluiting

op 02 juli 2012 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Al sinds medio 2011 ben ik bezig om de gasaansluiting in mijn appartement te laten afsluiten. Deze wordt door elektrisch koken enz niet gebruikt.
De eerste poging door middel van een email aan de leverancier eneco was al niet succesvol. Daarop volgend bijna een jaar later gaat het wel goed en na succesvolle beindiging van het gascontract moet er een verzegeling plaats vinden door Stedin.

Hiervoor moet ik zelf een afspraak gaan maken en dit probeer ik dan ook.
De pogingen gaan moeizaam wanneer alle medewerkers steeds in gesprek zijn of niet begrijpen dat ik alleen de gasaansluiting wil laten verzegelen.

Uiteindelijk wordt er een terug bel afspraak gemaakt zodat stedin mij terug belt als de afdeling planning tijd heeft. Dit zal met maximaal 10 werkdagen gebeuren.
Echter meer als 10 werkdagen later besluit ik zelf maar weer eens te bellen met stedin.
Met enige moeite en wachtijden krijg ik met weer een terug bel afspraak een afspraak ingepland.

De benodigde maatregelen zoals iemand aanwezig in mijn appartement worden geregeld. HELAAS er komt binnen en na de afgesproken tijd geen monteur opdagen.
Echter een week later belt er een monteur op. “Ik sta voor u deur maar u bent niet thuis” waarop mijn reactie uiteraard is: “dat klopt, wij hebben ook geen afspraak voor vandaag.” De monteur beweerd de afspraak net door te krijgen en zegt me zelf maar weer een nieuwe te maken.

Helaas dat het zo moet maar ik bel met stedin en met mijn klacht genoteerd maak ik een nieuwe afspraak.
De dag breekt aan en ruim na de afgesproken tijd is er weer geen monteur geweest. Ik bel direct met stedin en vraag wat er mis gaat. Er word gebeld en de monteur beweerd geweest te zijn maar ik was niet thuis en nam mijn mobiele telefoon niet op. Hier zou de monteur meerdere keren naar toe gebeld hebben.
Helaas voor de monteur maar er is die ochtend niet gebeld door een onbekende.
discussies als deze verlies je met de werknemer aan de telefoon maar mijn klacht word weer genoteerd en bij de rest van de “post-its” geplaatst.
In de middag ligt er ineens een kaart van de stedin monteur in mijn brievenbus dat hij me niet thuis aangetroffen heeft. Maar dat is ook niet zo gek buiten de afgesproken tijd.
Deze kaart is overigens de zoveelste dreigement. Maar deze gaat een stapje verder voor een binnen 5 dagen anders deurwaarder dreigement.
Ik bel meteen met stedin… volgende dag want tja na 17:00 zijn ze gesloten.
De klacht word bijgeschreven en ik zal tot op heden nog steeds terug gebelt worden.

Al met al krijg ik een brief van een deurwaarder op vrijdag dat ik tot maandag de tijd hebt te reageren. Maar zij hoe dan ook een incasso namens stedin komen doen van 150 euro.
Ik bel hierover met stedin op maandag en krijg enkel de reactie dat het mijn eigen fout is. Ik moet afspraken maar niet steeds afzeggen. Of gewoon een leverancier kiezen.
Ik word boos en krijg te horen dat de incasso procedure niet meer gestopt kan worden, en bel zelf maar met het deurwaarders kantoor.
Na daar meerdere keren te zijn doorverbonden krijg ik de persoon aan de lijn over stedin zaken. Ik leg mijn verhaal uit, en de reactie is: dan wacht u toch af wat er,maandag gebeurt ( de 3e afspraak) en de kosten van de incasso moet ik hoe dan ook betalen.

Zucht.. luisteren en lezen deze mensen wel eens.

Kortom, nog steeds een gasaansluiting die ik niet wil.
kosten voor vrij nemen van werk.
Kosten voor bellen met stedin enz.
Stress
Deurwaarder achter je aan voor de fouten van stedin

Geen kosten, goede nagekomen afspraak voor verzegelen gasaansluiting, vergoeding voor geleden schade en last.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 23 juli 2012 om 15:40 geantwoord

Beste,

Mijn collega, die de klacht al eerder van u in behandeling heeft genomen, heeft u meermaals getracht telefonisch te bereiken.
Daar dit ondanks de vele pogingen niet gelukt is, heeft hij besloten u schriftelijk terugkoppeling te geven. Ik verwacht dat u deze brief of al heeft ontvangen, of een dezer dagen zult ontvangen.

Mocht u verdere vragen hebben dan kunt u contact met mijn collega opnemen, via de contactgegevens die hij u biedt in de brief.

Claudia
Stedin Klantenservice

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Stedin beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door thormann