Klacht: Dramatische service adreswijziging

op 19 juni 2016 over ING in de categorie Banken

Afgelopen 2 weken probeer ik mijn adres te wijzigen. Het gaat hier om een GROEIrekening die ik ruim 12 jaar geleden afsloot voor mijn petekind.
Na het 1e telefoontje naar ING, verwees men me naar de site, waar ik een formulier adreswijziging moest invullen. Dit formulier herkende echter niet het nummer van de GROEIrekening. Telefoontje 2 verwees me naar het dichtstbijzijnde ING kantoor, in Deurne, steunpunt ING bij boekhandel Berkers. De zeer behulpzame heer Berkers belde naar ING omdat hij het niet kon oplossen. Na 15 minuten wachten (tot irritatie van de heer Berkers) wist men te vertellen dat ik naar een groter kantoor moest, namelijk naar Helmond.Daar zouden ze me kunnen helpen, enige wat ik nodig had, was mijn ID.
Een dag later zat ik in Helmond, kantoor ING, waar mevrouw vd Heijden me hielp (na 20 minuten wachten) Zij kon me niet helpen dus belde ze weer met een hulplijn. De hulplijn kon me ook niet helpen maar gaf aan dat mijn broer (vader van mijn petekind) moest bellen en dan was het opgelost.
Mijn broer belde de dag erop en helaas…. Hij moest toch echt naar het kantoor komen om met legitimatie het adres van mij te wijzigen….
Samen( mijn boer een uur vrij moeten nemen van zijn werk) gingen we dan maar naar het kantoor ING te Helmond waar we, na 45 minuten wachten, geholpen werden door mevrouw vd Heijden. Deze behulpzame juffrouw begreep het allemaal niet meer. Ze kon ons nog steeds niet helpen, dus belde ze maar weer met de hulplijn. De hulplijn vertelde nu dat er alleen maar een email verstuurd hoefde te worden….wijziging nummer 6 (formulier invullen, dichtstbijzijnde kantoor, hoofdkantoor, bellen, legitimeren door broer en nu dus e-mailen!!??)
Mevrouw vd Heijden van de ING bank te Helmond verstuurde een e-mail met daarin onze gegevens en kopie van beide paspoorten.
Ik ben nu in afwachting of mijn adres gewijzigd kan worden zodat alle ‘gevoelige’ documenten nu bij me binnen komen. Hoop dat er in inmiddels geen pasjes en pincode verstuurd zijn…..

Het heeft me nu 2 weken, 8 euro parkeergeld!!, benzinekosten!!, telefoonkosten!!, en een hoop irritatie gekost. En waarvoor? Een adreswijziging…… Lijkt me niet zo moeilijk om te regelen. De post kwam voorheen ook netjes bij me, staat op mijn naam, dus nu ik verhuisd ben, lijkt het me niet zo heel moeilijk.

Een uitgebreid excuus vanuit ING. Een bevestiging van de het gewijzigde adres en een tegemoetkoming voor de kosten die ik gemaakt heb. Ik hoef geen financiële compensatie maar verwacht dat de ING mensen in dienst heeft die trouwe klanten op een fatsoenlijke manier waarderen en tevreden stellen nadat ze hun klanten in dit soort situatie brengt. Ik laat de wijze van compensatie dan ook in handen van de ING.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 20 juni 2016 om 08:05 geantwoord

Hoi Rick!

Wat vind ik dit ontzettend vervelend om te horen, dat meen ik ook oprecht. Want een adreswijzing hoort inderdaad niet zo moeilijk te zijn en zeker geen 2 weken. Ik vind je frustratie dan ook terecht. Ik wil je graag verder helpen, maar aangezien het verzoek nu al in behandeling is lijkt dit mij niet verstandig. Wanneer dit niet goed gaat, hoor ik het heel graag en ga ik het meteen voor je oplossen!

Groet,

Femke