Klacht: Douanekosten/inklaringskosten

op 22 januari 2014 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In augustus 2013 moest ik aan de deur bij het bezorgen van een pakje 18,67 bijbetalen. Ik had dvd’s besteld maar het verkeerde (hogere) bedrag stond op de verpakking. Je mag onder de 22 euro vrij invoeren. Ik kon dat netjes aantonen door de factuur en het rekeningafschrift bij mijn bezwaarschrift mee te sturen.

Ik werd in het gelijk gesteld door PostNL. Pas op 12 december kreeg ik 5,67 terug op mijn rekening. Ik heb nog even gewacht maar in januari 2014 contact opgenomen met PostNL wat me nog eens 2,50 aan telefoonkosten heeft gekost.

Het resterende bedrag van 13 euro krijg ik niet retour. Ik heb er nog wat mails aan gewijd maar loop tegen een muur op. Als antwoord door de telefoon kreeg ik: de administratiekosten zijn nu eenmaal al gemaakt. Ik vindt dit heel vreemd. Als je de mogelijkheid biedt een bezwaar in te dienen en je wordt in het gelijk gesteld, waarom krijg je dan slechts een gedeelte van het bedrag terug? Het is niet de schuld van de consument dat er kosten zijn gemaakt.

Het vervelende is dat PostNL zelf niet reageert, als consument moet je zelf bellen en mailen zonder dat je een net antwoord krijgt dat een verklaring geeft. Er wordt als je belt ook niet direct antwoord gegeven, er moet dan contact opgenomen worden met een andere afdeling. Later krijg je pas een standaardmail waarin slechts wordt gemeld dat ik het resterende bedrag niet retour krijg.

Ik ben in het gelijk gesteld maar krijg het volledige bedrag niet retour. Erg vreemd en tegenstrijdig.

Het volledige bedrag retour van 18,67.

Een nette uitleg over de werkwijze en dat ook kenbaar maken op de website van PostNL. Geef aan dat als je als consument in het gelijk wordt gesteld, je toch maar een gedeelte terug krijgt.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 november 2014 om 13:17 geantwoord

Geachte klant,

Sinds 1 november neemt PostNL ook de klachten in behandeling die op de site van Klacht.nl worden ingediend.

Omdat uw klacht al lange tijd geleden is geplaatst, gaan wij ervan uit dat deze verouderd is of op een andere wijze al is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Melvin010

3 jaren geleden - Er is nooit wat met mijn klacht gedaan. Dit antwoord van PostNL is dan ook typerend. Ze gaan ervan uit dat de klacht is verouderd of is opgelost. Hoe dan? Een jaar niet reageren en dan melden dat de klacht is verouderd. Heel bizar. En doodleuk weer verwijzen naar hun klantenservice. Krijg je dan weer een standaardmail waarin geen uitleg of oplossing wordt geboden?

Alle klachten die gemeld zijn door Melvin010