Klacht: Door vertraging NS gemiste aansluiting Arriva trein Delfzijl

W.Kroonenberg op 15 mei 2024 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik sluit me aan bij de klacht van Kirsten Vlas.
Voor mij geldt hetzelfde maar dan voor de trein naar Delfzijl.
Ik mis de trein van Arriva bijna 70% van de keren dat ik van Amsterdam naar Delfzijl reis. Het gaat meestal om drie minuten of minder. Soms kan ik de trein nog aanraken, de knop voor het openen van de deur indrukken en dan rijdt hij toch weg. Ik heb het nakijken en met mij een groepje andere reizigers, afhankelijk hoe hard iedereen kan lopen.
Met een uursdienst s’avonds betekent dit een uur wachten op een koud station.
Tijdens het NS-deel van de reis probeer ik de conducteur te laten bellen naar ProRail/Arriva/het station, om de trein naar Delfzijl even een paar minuten te laten wachten. Wanneer er een conducteur te vinden is, zijn de reacties divers. Vroeger deden ze dat op eigen initiatief. Maar sinds de rit naar Delfzijl van Arriva is lijkt het een onoplosbaar probleem te zijn geworden.
Heeft de NS het telefoonnummer van Arriva niet? Ze schijnen in dezelfde ruimte te werken.
Mogen ze niet wachten van de provincie omdat een trein die later vertrekt negatieve punten oplevert?
Met wat wachttijd voor de terugreis vanuit Delfzijl kunnen de problemen niet enorm zijn.
Vandaag is het weer zover, het is 15/5 en ik rijd vlak voor 21 uur Assen binnen. Dit gaat het hem niet worden. Dat wordt in Groningen hangen bij de AH en bij de Burger King een boekje lezen.

Dit getuigt van klantonvriendelijkheid en ik weet niet wie daarvoor verantwoordelijk is.

Een betere communicatie en samenwerking tussen de NS, Arriva en ProRail over vertragingen.

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

2 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over NS
Download hier uw brief

Reactie van de melder van de klacht W.Kroonenberg

2 maanden geleden - Ik heb hier niet echt een antwoord op. Het gaat om een samenwerking tussen de NS, Arriva, ProRail en misschien nog een organisatie. Uiteindelijk denk ik dat het over communicatie en samenwerking gaat, daar zijn meerdere partijen bij betrokken. Ik vermoed “kinnesinne” tussen Arriva en de NS. Het zou me een lief ding wanneer alle treinen weer van de NS waren. Geen marktwerking meer in het openbaar vervoer. Kijk naar Engeland.

Reactie van de melder van de klacht W.Kroonenberg

2 maanden geleden - Het is een klacht die niet alleen bij de NS hoort. Het gaat over samenwerking en communicatie tussen de NS-ProRail-Arriva. Wat mij betreft stappen we zo spoedig mogelijk af van het privatiseren van het openbaar vervoer Alle het openbaar vervoer weer onder de vleugels van de overheid. Privatiseren levert meer chaos op dan een klantvriendelijk reizigersvervoer. Kijk naar Engeland. Goedkoper wordt het er ook niet van. Het streven “iedereen de trein in” tegenover “meer auto’s op de weg” pakt niet ten gunste van de trein uit bij deze privatisering. Bedelen om een goeie beoordeling vind ik ook ergerlijk. Het past niet bij dit probleem.

Alle klachten die gemeld zijn door W.Kroonenberg