Klacht: Door verlate vlucht later aankomen en niet meer mogen inchecken.

op 04 mei 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Heenreis 21/4, terugreis 28/4

Wij hadden in januari 2017 via booking.com een accommodatie voor 2 nachten geboekt in Meran (noord Italië) We zijn vanaf Eindhoven naar Innsbruck gevlogen. Met een gehuurde auto zijn we vanaf Innsbruck naar Meran gereden. Bij aankomst bleken we 1,5 uur te laat (incheck tussen 11 en 12 en we kwamen om half 2 aan) voor de incheck te zijn en werden we als ‘no show’ aangemerkt. Met als gevolg geen toegang tot de accommodatie en geen geld retour. We hebben toen in allerijl een nieuwe accommodatie moeten zoeken en boeken. We hebben booking.com aansprakelijk gesteld maar zij kunnen niets voor ons doen omdat zij niet in de hand hebben hoe strak de regels worden gehanteerd door de verhuurder. In de voorwaarden stonden de incheck tijden en daarom had ik via email de verhuurder op de hoogte gesteld dat we rond het middaguur zouden arriveren (omdat onze vluchttijden waren gewijzigd) maar blijkbaar was die aangegeven tijdsindicatie (achteraf) te ‘vaag’. En daarnaast had een andere incheck tijd wel mogelijk geweest maar dan had dit van te voren bevestigd moeten worden door de accommodatie. Zij hebben niet op mijn email gereageerd. In de voorwaarden staat hierover overigens niets en ook is nergens vermeld dat als je de incheck tijd niet haalt, dat dit als ontbindende voorwaarde geldt.

Bij de boeking reeds €231.70 betaald en de nieuwe accommodatie heeft ons €362,- extra gekost.

We zijn tevreden als we ons geld terug krijgen en vergoed worden voor de extra kosten die we hebben moeten maken.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dali1970