Klacht: Door Corona slechte info verstrekking aan klanten

op 29 mei 2021 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

We hebben een boeking gedaan bij tui. Deze hebben wij moeten cancelen omdat we begrepen hadden dat wij met z’n drieën een pcr test moesten doen bij de heen en terug vlucht voor een totaal bedrag ban 600 euro. Om die reden de reis geannuleerd. Tui gaf aan dat wij per direct een andere datum moesten vast leggen anders waren we ons geld kwijt… we hebben om die reden gedacht aan 31 juli( dan hebben de kinderen vakantie en dan gaat t misschien wat makkelijker met de pcr regeling en de kosten hoopten wij). Later begrepen dat tui wel een deel vergoed van de pcr testen, wij hadden de eerste annulering Zo kunnen voorkomen door betere info. Ook heb ik gebeld vandaag en bleek dat ik 1542 euro erbij moet betalen omdat juli hoogseizoen is. En mag de data niet veranderen. Anders kosten van nog eens 600 euro. Aangezien ik zo een groot bedrag moet betalen gevraagd als ik de data aanhoud en voor dat bedrag verblijf bij boek. Dat was 1542 euro plus 600 euro. Dit is oplichterij. Men houd geen rekening!

Ik ben tevreden als er ook meegekeken wordt met de klant vooral in deze Corona tijd ja het voor beide partijen lastig. Omdat ik zoveel bij moet betalen zou ik voor het zelfde bedrag een verblijf plek willen bij boeken . Deze prijzen zie ik staan op tui site. Dus voor het totale bedrag kan ik de reis betalen en verblijf.... maar nu willen ze dat niet doen.. ik moet gewoon bij betalen omdat zij vinden dat dit de regels zijn. Ik heb recht op het hoog seizoen tarief dus moet ook mee kunnen doen mer de reguliere prijzen op internet. Dus ik vind het niet erg bij te betalen maar wel met het verblijf en reis wat nu op internet staat.... dat zou ik fijn vinden en tevreden zijn. Ik moet gewoon mee kunnen doen mer de prijzen die nu voor hoogseizoen aangeschreven staan.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dwan