Klacht: Donkere contrastvlekken in het scherm.

op 19 juli 2012 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Zodra er een donker beeld op het scherm afgebeeld wordt (met een hoge helderheid) zijn er donkere vlekken te zien. Donkere/Zwarte vlekken die (nog) donkerder zijn dan het desbetreffende beeld. Dus als voorbeeld: als er simpelweg een (diep) zwarte afbeelding op het scherm afgebeeld wordt is met name in het donker goed te zien dat het scherm niet overal even zwart is. Het scherm lijkt zelfs wel heel donker grijs met zwarte vlekken erin.

Dit probleem heb ik drie weken na de aanschaf van mijn (eerste) galaxy s3 waargenomen. Waarna ik hem terug gebracht heb naar de winkel en heb mogen omruilen voor een nieuw exemplaar. Tot mijn grote verbazing had ook het andere exemplaar hetzelfde probleem.

Hetzelfde probleem bleek zich ook voor te doen bij twee vrienden van mij…

Erkenning en oplossing van het probleem.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Bericht van Samsung

5 jaren geleden - Beste Etienne.h, Het is mogelijk dat, bij zeer hoge helderheid-instellingen op donkere afbeeldingen, oneffenheden voorkomen in de contrasten. Dit is een eigenschap die, vanuit het fabricageproces, voor kan komen op AMOLED-schermen. Met vriendelijke groeten, Alex Samsung WebCare www.samsungworld.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 14 augustus 2012 om 11:33 geantwoord

Wij hebben de klant geïnformeerd over de eigenschappen van AMOLED schermen.

Alle klachten die gemeld zijn door Etienne.h